بازار طلا مد و برندشناسی معرفی طراح جواهرات برند لویی ویتون
معرفی طراح جواهرات برند لویی ویتون
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/03 - 11:32 0 نظر

فرانچسکا آمفی‌تئاتروف، کارگردان هنری، با مجموعه جواهرات جدیدش Spirit، ما را به سفری فوق‌العاده با سنگ‌های قیمتی می‌برد.

فرانچسکا آمفی‌تئاتروف

هنگامی که فرانچسکا آمفی‌تئاتروف در سال 2018 مدیر هنری جواهرات و ساعت‌های لویی ویتون شد، این خانه لوکس بالاخره فرد مناسبی را پیدا کرد تا داستان جواهرات منحصر به فرد خود را تعریف کند. فرانچسکا زنی با اعتقادات قوی، خوش خنده، حس ماجراجویی و چشمی استثنایی برای خلق جواهرات نمادین، تا حدی تجلی زنانه مجموعه جواهرات جدید روح اسپیریت است.

فرانچسکا در حالی که در مراکش، شهری که او برای اولین بار برای رونمایی از 80 قطعه اول مجموعه 125 قطعه ای Spirit انتخاب کرده است، می گوید: "برای من آزادی همه چیز است." «می‌دانی، من یک روح بسیار آزاد هستم. من هم کسی هستم که دوست دارم در اطراف حرکت کنم. بنابراین آزادی، 

«آزادی انجام دادن آنچه می‌خواهید، دیدن آنچه می‌خواهید، آن‌طور که می‌خواهید باشید... برای وجود و خوشبختی من بسیار مهم است.»

فرانچسکا آمفی‌تئاتروف

مجموعه Spirit که چهارمین جواهرات عالی طراحی شده توسط فرانچسکا برای خانه است، دارای پنج تم اصلی است که قطعات مختلف این مجموعه در زیر آن قرار دارند، درخشندگی، آزادی، سرنوشت، فانتزی و گریس. همچنین از زمان آغاز به کار این خانه در این عرصه خلاقانه در سال 2008، این بزرگترین عرضه جواهرات عالی خانه است. اما آنچه که شاید در مورد این مجموعه قابل توجه است این است که چگونه ارجاعات قابل تشخیص بیشتری از لوگو و نام Louis Vuitton را به پس زمینه منتقل کرده است.

مطالعه بیشتر: انتخاب جواهرات نقره و طلا براساس رنگ پوست

درعوض، از طریق برش‌های الماسی ثبت شده که خانه برای تقلید از گل‌های نمادین ، هر دو شکل برش گرد و برش نوک تیز، که برای مثال روی گردنبند لیبرتی مجموعه ظاهر می‌شوند، به آنها قدردانی می‌شود. همچنین یک پیام پنهان در قسمت زیرین گردنبند حک شده است که روی آن نوشته شده است:

«آزادی، آزادی کاوش، کشف جهان، بیان قدرت ذاتی است».

«آزادی، آزادی کاوش، کشف جهان، بیان قدرت ذاتی است».

«آزادی، آزادی کاوش، کشف جهان، بیان قدرت ذاتی است».

گردنبند فانتزی، که دارای طرحی موج‌دار از طلای سفید و زرد با الماس است، و همچنین با طراحی کشیده‌اش V for Vuitton را با ظرافت نشان می‌دهد. در حالی که شکل گرد و بال مانند گردنبند گریس در مجموعه دارای الگوی V کم رنگی است که از طریق الماس های برش در آن طراحی شده است. ناگفته نماند که شیب V شکلی که به سمت دکلته فرو می رود،  روش دیگری را نشان می دهد که فرانچسکا به نام لویی ووتیون ادای احترام می کند.فرانچسکا می‌گوید: «می‌دانید، ما یک برند بسیار قوی از نظر لوگو هستیم. . مدیر هنری که هنوز در حال ساختن زبان جواهر برای جواهرات خانه است، می‌گوید وقتی کسی در [یک اتاق] راه می‌رود و شما می‌گویید: "خوب، این ویتون است"، برای من این چالش من است." چیزهایی مانند مخلوط کردن طلاهای رنگی به بخش جدیدی از آن زبان تبدیل شده است، مانند استفاده از نقوشی مانند شورون، فلش یا مثلث. بنابراین، این عناصر را ایجاد می کند که می توانیم به طور مداوم از آنها استفاده کنیم و در آینده، [آنها] بخشی از امضای ما خواهند شد. نکته اصلی این است که ما باید به گونه‌ای بالغ شویم که در حال ایجاد واژگان طراحی باشیم که مردم آن را تشخیص دهند.» او توضیح می‌دهد. خوشبختانه ایجاد واژگان بصری جدید چیزی است که فرانچسکا در آن بسیار خوب است.

کل موضوع این است که ما باید به گونه ای بالغ شویم که در آن واژگان طراحی ایجاد کنیم که مردم آن را تشخیص دهند."

«آزادی، آزادی کاوش، کشف جهان، بیان قدرت ذاتی است».

او که در توکیو، ژاپن و فارغ‌التحصیل سنترال سنت مارتینز به دنیا آمد، اولین زنی بود که در تیفانی مدیریت طراحی جواهرات را بر عهده گرفت و در دوران تصدی خود، مجموعه‌های جواهرات Tiffany T و Tiffany HardWear را ارائه داد. قبل از آن، او قبلاً ثابت کرده بود که یک داستان‌سرایای ماهری است، و با برندهایی مانند Fendi، Chanel و Marni در مجموعه‌های جواهرات و لوازم جانبی کار کرده بود، بدون اینکه به سابقه کار در Garrard اشاره کند.

به نظر می رسد برای مجموعه جواهرات او Spirit، یک موضوع مشترک برای فرانچسکا همین ایده موجودات افسانه ای باشد. به عنوان مثال، گردنبند چشمگیر Radiance که به نظر می رسد دقیقاً از سریال Game of Thrones خارج شده است. فرانچسکا تأیید می کند: «از همان لحظه ای که به ویتون رسیدم می خواستم با حیوانات کار کنم. "اما من نمی خواستم با حیوانات فیگوراتیو کار کنم، من فقط می خواستم با حیوانات به روشی متفاوت رفتار کنم.

و وقتی نوبت به سرنوشت و آینده فرانچسکا در لویی ویتون می رسد، او با قدرت کسی که آماده است آینده اش را طراحی کند، می گوید:

"بعضی ها معتقدند سرنوشت شما نوشته شده است، من معتقدم که شما سرنوشت خود را در زندگی می سازید."

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00