قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا مقالات طلا و جواهر مهم ترین نکات نگهداری از طلا و جواهر در خانه
مهم ترین نکات نگهداری از طلا و جواهر در خانه
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/11/09 - 09:54 0 نظر

طلا یک کالای گرانبها است و همه چیز از جواهرات طلا گرفته تا سکه های طلا در طول سال ها به یک سرمایه گذاری عاقلانه تبدیل شده است. چه یک حلقه طلا یا یک زنجیر 18 عیار ، بر کسی پوشیده نیست که جواهرات طلا گزینه ای عالی برای سرمایه گذاری هستند.

زمانی که پول نقدی را در طلا سرمایه گذاری می کنید، مهم است که جواهرات خود را در مکانی امن نگهداری کنید. خوشبختانه، در مورد نگهداری جواهرات طلایی شما طیف وسیعی از گزینه ها وجود دارد که ایمنی آن را تضمین می کند. با این حال، همه انواع طلا را نمی توان به یک شکل ذخیره کرد، زیرا برخی از آنها به محیط های خاصی برای حفظ شرایط خود نیاز دارند. 

طلا را کجا باید نگهداری کنیم؟

نگهداری صحیح طلا ضروری است، اما با گزینه های بسیار زیاد، تلاش برای انتخاب مکان مناسب می تواند دلهره آور باشد. پس از همه، باید در یک مکان امن و مطمئن باشد که از دزدیده شدن آن جلوگیری کند. با این حال، هیچ الزام قانونی وجود ندارد، و شما می توانید طلای خود را در هر کجا که احساس راحتی می کنید نگه دارید. یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام نگهداری طلا باید در نظر بگیرید کیفیت آن است. اگر طلای شما برای مدت طولانی در انبار باشد و به درستی از آن مراقبت نشود، ممکن است وضعیت آن بدتر شود. وقت گذاشتن برای نگهداری دقیق طلای خود نه تنها در مکانی امن، بلکه جایی که به آن آسیبی نرساند، در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود.

نکات برتر ما برای نگهداری جواهرات طلای شما

اگر با نحوه نگهداری طلا آشنا نیستید، ممکن است ندانید که باید قطعات خود را جدا کرده و هنگام ذخیره سازی تمیز نگه دارید. 

نکات برتر ما برای نگهداری جواهرات طلای شما

جواهرات خود را از فلزات جدا کنید

این امر بسیار کلیدی است. برای اطمینان از اینکه جواهرات شما توسط انواع مختلف فلز آسیب نمی بینند. قبل از گذاشتن حلقه‌ها، زنجیرها و دستبندهایتان در انبار، با جدا کردن جواهرات طلا، نقره و جواهرات ظریف شروع کنید، زیرا این جواهرات همیشه باید از هم جدا باشند. جدا کردن جواهرات مورد علاقه شما از برهم کنش فلزات با یکدیگر و کدر شدن جلوگیری می کند.

آن هارا تمیز و خشک نگه دارید

هنگامی که از جدا شدن جواهرات خود از سایر فلزات مطمئن شدید، باید از تمیز و خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید، زیرا هر گونه کثیفی یا رطوبت می تواند باعث کدر شدن و حتی زنگ زدن فلز شود. اگر جواهرات خود را برای مدت طولانی در انبار قرار می دهید، بهتر است آنها را از قبل تمیز کنید. مهم نیست که نوع جواهرات چیست، هرگز نباید آن را زمانی که کثیف است کنار بگذارید، زیرا ممکن است باعث خراب شدن زودهنگام و حتی کدر شدن سایر قطعاتی شود که با آن ها نگهداری شده است. شما می خواهید جواهراتتان همیشه درخشان باشد پس در نگهداری از آن دقت کنید.

آن هارا تمیز و خشک نگه دارید

سطوح رطوبت کم

رطوبت بالا می تواند میزان کدر شدن جواهرات شما را افزایش دهد. هنگامی که قطعات با ارزش خود را در خانه خود ذخیره می کنید، عاقلانه است که یک دستگاه رطوبت گیر در نزدیکی خود داشته باشید تا سطح رطوبت را پایین نگه دارید. علاوه بر این، هرگز نباید جواهرات خود را بالای منبع حرارتی مانند رادیاتور قرار دهید. در عوض، دمای ثابت را حفظ کنید تا مطمئن شوید که جواهرات شما در آزمون زمان مقاومت می کنند. اگر از جعبه‌های جواهرات استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را داخل کمد یا کمد لباس‌ها نگه دارید تا از جواهرات خود در برابر هرگونه تغییر دمای چشمگیر در اتاقتان محافظت کنید.

آیا باید جواهرات طلا را در خانه نگهداری کنیم؟

نگهداری جواهرات طلا در خانه گزینه ای است که بسیاری از افراد انتخاب می کنند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید هر یک از جواهرات خود را بپوشید، می‌توانید به دقت بر روی قطعات ارزشمند خود نظارت داشته باشید و در عین حال به شما امکان دسترسی آسان به مجموعه خود را نیز می‌دهد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید طلای خود را در خانه ایمن نگه دارید:

آیا باید جواهرات طلا را در خانه نگهداری کنم؟

جا انگشتر و ظروف کوچک 

ظروف ریزه کاری کوچک و جا انگشتر برای نگهداری قطعات کوچک در مجموعه جواهرات شما، مانند گوشواره طلا و حلقه های قیمتی طراحی شده اند. ظروف حلقه نه تنها مکان مناسبی برای نگهداری جواهراتی هستند که مرتباً می پوشید، بلکه تزئینات عالی برای اتاق شما نیز ایجاد می کنند. اگر مجموعه بزرگی از جواهرات ظریف و شیک دارید که می‌خواهید به‌خوبی مراقب آن‌ها باشید، این ظروف عالی هستند.

نکات برتر ما برای نگهداری جواهرات طلای شما

جعبه های جواهرات شیک و برجسته

جعبه های جواهرات نه تنها همه چیز را مرتب نگه می دارند، بلکه:

  • از جواهراتتان در برابر آسیب محافظت می کنند
  • آنها را از خاک دور نگه می دارند
  • به راحتی در دسترس هستند و خطر گم شدن وسایل مورد علاقه تان را کاهش می دهند

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید بهترین جعبه برای طلا و جواهرات

جعبه های جواهرات شیک و برجسته

دیگر از گردنبندهای درهم خبری نیست: یک پایه جواهرات بگیرید

پایه های جواهرات با میله های متعدد در ارتفاع های مختلف در دسترس هستند. آنها می توانند به صورت مستقل یا آویزان به دیوار باشند و در طیف وسیعی از رنگ ها و اندازه ها باشند. آنها برای آویزان کردن دستبندها و گردنبندهای بلندتر عالی هستند، سازماندهی آنها را آسان تر می کنند، از گره خوردن آنها جلوگیری می کنند و به جلوگیری از تماس زنجیرهای بلند با سطوح و کدر شدن کمک می کنند. آویزان کردن گردنبندهایتان به صورت عمودی باعث می‌شود وقتی صبح آماده می‌شوید، آن‌ها را راحت‌تر بردارید و به شما کمک می‌کند از استرس ناشی از باز کردن آن‌ها که می‌تواند به زنجیر آسیب برساند، اجتناب کنید.

یگر از گردنبندهای درهم خبری نیست: یک پایه جواهرات بگیرید

 

آیا می توانید جواهرات طلا و نقره را کنار هم نگهدارید؟

به طور کلی، نگهداری جواهرات طلا و نقره با هم ایده خوبی نیست. در عوض، قبل از قرار دادن آنها در انبار باید آنها را جدا کنید و از تماس فلزات طلا و نقره به یکدیگر جلوگیری کنید. در حالی که برخی منابع می گویند که این غیرضروری است، مهم است که در هنگام برخورد با جواهرات گران قیمت که نشان دهنده سرمایه گذاری قابل توجهی هستند، اقدامات احتیاطی انجام دهیم. طلا یک فلز بسیار غیر فعال است، به این معنی که در خالص ترین شکل خود اکسید نمی شود (با اکسیژن واکنش نمی دهد). این از وقوع خوردگی جلوگیری می کند. با این حال، نقره می تواند مستعد کدر شدن باشد. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که با گوگرد موجود در هوا واکنش می دهد و باعث کدر شدن آن و تشکیل یک لایه تیره و تغییر رنگ در بالای فلز می شود. جدا نگه داشتن جواهرات طلایی و نقره ای از هر گونه کدر شدن جلوگیری می کند.

طلای خود را به درستی نگهداری کنید

دانستن اینکه چگونه طلای خود را به درستی نگهداری کنید برای حفظ ارزش آن و اطمینان از اینکه جواهرات زیبا، کلکسیونی و موارد دیگر به بهترین شکل خود باقی می مانند، مهم است. با پیروی از توصیه‌ها و نکات ما، تمام اطلاعات مورد نیاز برای کمک به شما برای حفظ بهترین ظاهر طلای خود را در اختیار خواهید داشت. 

خرید آنلاین طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00