بازار طلا دانستنیها قیمت الماس چگونه محاسبه می شود؟
قیمت الماس چگونه محاسبه می شود؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/24 - 10:39 0 نظر

الماس یکی از چشمگیرترین و با ارزش ترین سنگ های قیمتی جهان است. آنها اغلب برای تزئین جواهرات - به ویژه حلقه های نامزدی - استفاده می شوند و در طیف وسیعی از اندازه ها، برش ها و رنگ ها موجود هستند. 

این باعث می شود قیمت الماس به ویژه متغیر باشد. گران‌ترین الماس‌هایی که تا به حال وجود داشته‌اند عبارتند از کوه نور و الماس کولینان (هر کدام تا 400 میلیون دلار ارزش دارند) و الماس امید (به ارزش تقریبی 250 میلیون دلار). در طرف دیگر این طیف، الماس‌های گشاد طبیعی و رشد یافته در آزمایشگاه وجود دارند که قیمتی معادل چند صد پوند دارند. با چنین تنوعی در قیمت الماس، بسیار مهم است که بفهمید چقدر باید برای این سنگ قیمتی بپردازید. در این وبلاگ، کارشناسان ما بینش خود را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند هنگام خرید الماس، ارزش واقعی پول را دریافت کنید.

قیمت الماس چقدر است؟

هزینه یک الماس 1 قیراط با کیفیت بالا می تواند بین 3000 تا 20000 پوند باشد. می توانید از این معیار برای اطلاع از هزینه متوسط الماس های قیراط کوچکتر یا بزرگتر استفاده کنید، اگرچه ممکن است با بزرگتر شدن قیراط قیمت به طور تصاعدی افزایش یابد. قیمت مطابق با اندازه قیراط افزایش می یابد زیرا الماس های قیراط بزرگتر بسیار کمیاب تر و سخت تر استخراج می شوند و بنابراین ارزشمندتر در نظر گرفته می شوند. 

قیمت الماس چقدر است؟

قیمت الماس چگونه محاسبه می شود؟

هیچ دو الماسی شبیه هم نیستند. هر الماس دارای مجموعه ای منحصر به فرد از کیفیت است که ارزش آن را تعیین می کند. بیایید به عنوان مثال به قیمت الماس 1 قیراط نگاه کنیم. شما فکر می کنید که یک الماس 1 قیراطی به قیمت الماس 1 قیراطی دیگر خواهد بود، درست است؟ به این سادگی نیست کیفیت الماس بین هر سنگ متفاوت است. 

 رنگ: شفافیت الماس شما بر قیمت آن تأثیر می گذارد. الماس‌های بی‌رنگ اغلب گران‌ترین الماس‌ها هستند، اگرچه الماس‌های با رنگ‌های متمایز نیز به دلیل کیفیت رنگ کاملاً منحصربه‌فردشان بسیار مطلوب هستند. -  

شفافیت: این ویژگی ظاهر بصری را اندازه‌گیری می‌کند و هرگونه نقص یا ایرادی را که ممکن است بر زیبایی الماس تأثیر بگذارد، تجزیه و تحلیل می‌کند. هر چه درجه شفافیت بهتر باشد، ممکن است الماس گرانتر باشد. 

 برش: نحوه تراش الماس بر ظاهر کلی آن تأثیر می‌گذارد، از جمله اینکه چقدر صیقلی و متناسب است و همچنین سنگ چگونه نور را پراکنده و منعکس می‌کند. بیشتر مردم به دلیل درخشش، درخشندگی و زیبایی کلی آنها الماس می خرند، بنابراین قیمت یک الماس با درجه عالی "عالی" بسیار بیشتر از الماس تراش ضعیف است. 

  قیراط: هرچه وزن الماس شما بیشتر باشد، احتمالاً ارزش بیشتری دارد.  شایان ذکر است که قیمت الماس به احتمال زیاد بر اساس دسته بندی هایی که در آن قرار می گیرند تعیین می شود. به عنوان مثال، قیمت یک الماس 0.98 قیراط به احتمال زیاد فقط کمی کمتر از قیمت یک الماس 0.99 قیراط است. با این حال، هنگامی که به دسته بعدی (1 قیراط) برسد، قیمت به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: قیراط چیست و چه کاربردی دارد

درک دسته بندی الماس به شما کمک می کند تا سنگ قیمتی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. چندین عامل دیگر نیز بر قیمت الماس شما تأثیر می گذارد. گواهینامه ای از یک آزمایشگاه گوهرشناسی معتبر مانند GIA یا AGS، ارزش الماس شما را اثبات می کند و به شما آرامش کامل می دهد که مقاله اصلی را خریداری کرده اید. قابل درک است که خرید جواهرات طلایی که با الماس تزئین شده اند، ارزش قطعه را در مقایسه با خرید سنگ های بزرگ به تنهایی افزایش می دهد. به عنوان مثال، انگشترهای مردانه الماس ممکن است بسته به جواهرساز قیمتشان متفاوت باشد. علاوه بر ارزش واقعی الماس، طلای استفاده شده و سایر ویژگی های طراحی را در نظر بگیرید.

 

قیمت الماس چگونه محاسبه می شود؟
چگونه می توان گفت که الماس چه ارزشی دارد؟

قیمت یک الماس و ارزش یک الماس اغلب دو چیز بسیار متفاوت هستند و این تا حد زیادی به ترجیحات شخصی بستگی دارد. ممکن است محدوده قیمتی بسیار زیادی برای همان تراش یا قیراط الماس وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد تفاوت بین الماس ارزانتر و گرانتر ممکن است حتی برای چشم عادی انسان قابل مشاهده نباشد. مگر اینکه شما یک متخصص الماس آموزش دیده باشید، صرف بودجه خود با بالاترین کیفیت ممکن است بهترین ارزش را برای پول ایجاد نکند. به یاد داشته باشید: الماس ها بر اساس دسته بندی قیمت گذاری می شوند، نه لزوماً بر اساس کیفیت بصری یا ظاهر. بنابراین، می‌توانید با انتخاب آویزهای الماسی یا حلقه‌هایی که کاملاً خیره‌کننده به نظر می‌رسند، اما در دسته‌هایی قرار می‌گیرند که قیمت بسیار پایین‌تری دارند، برای خود معامله کنید.

شکاف عرضه تقاضای الماس

تقاضای جهانی برای الماس در حال افزایش است و اگرچه الماس همچنان استخراج می شود، میزان الماس موجود در حال کاهش است که ممکن است منجر به کمبود عرضه در آینده شود. این بدان معناست که الماس‌های طبیعی موجود ارزششان افزایش می‌یابد - آنها می‌توانند به نسخه محدود نهایی سنگ‌های قیمتی تبدیل شوند. البته، عرضه الماس های تولید شده در آزمایشگاه هرگز نتوانسته تقاضا را برآورده کند. الماس های مصنوعی به راحتی در دسترس هستند و در مقایسه با الماس های طبیعی بسیار ارزان تر هستند، اما بسیاری از مشتریانی که به دنبال جواهراتی با امضای خیره کننده هستند، به دلیل ارزش ذاتی، کمیاب و اصالت آنها، به دنبال الماس های طبیعی خواهند بود.

 شکاف عرضه تقاضای الماس

سرمایه گذاری در الماس

شکی در آن نیست - قیمت الماس در حال افزایش است. قیمت هر قیراط الماس در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. در واقع، از دهه 1960 ده برابر رشد کرده است. بنابراین ممکن است تصور شود که خرید جواهرات الماس - مانند دستبندهای الماس مردانه - می تواند یک سرمایه گذاری قوی باشد که نه تنها یک قطعه امضای خیره کننده برای پوشیدن در اختیار شما قرار می دهد، بلکه یک قطعه عالی برای فروش در نهایت در صورت ادامه افزایش قیمت ها خواهد بود. اگرچه همیشه اینطور نیست. فروشندگان الماس و جواهر فروشان اغلب الماس را علامت گذاری می کنند، به این معنی که تفاوت بین قیمت خرده فروشی و فروش مجدد الماس می تواند بسیار زیاد باشد. اگرچه هزینه یک الماس تولید شده در آزمایشگاه ممکن است این تصور را ایجاد کند که می‌توانید آن را به قیمت خوبی بفروشید، احتمالا ضرر خواهید کرد. تولید الماس های آزمایشگاهی پرهزینه است - از این رو برچسب قیمت نسبتاً بالا آنها - با این حال آنها ارزش خود را حفظ نمی کنند زیرا انواع جدید الماس های آزمایشگاهی به طور مداوم در حال توسعه هستند. آنها برای اینکه بخشی از یک جواهرات زیبا باشند یا به عنوان میراث خانوادگی نگهداری شوند به جای اینکه به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته شوند، بهترین گزینه هستند. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در جواهرات طلایی با الماس هستید که تمام عمر شما را دوام می‌آورد، مطمئن شوید که یک الماس طبیعی با کیفیت بالا انتخاب می‌کنید. 

سرمایه گذاری در الماس

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00