قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها راز جذابیت بی انتهای گردنبندهای طلا
راز جذابیت بی انتهای گردنبندهای طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/01/20 - 11:41 0 نظر

گردنبندها یکی از قدیمی ترین تزیینات با قدمتی بیش از 40 هزار سال هستند. آثاری از گردنبندهای سنگی در دوران باستان وجود دارد. سنگ ها با کمک الیاف درخت انگور یا هر ماده گیاهی دیگری که به اندازه کافی قوی باشد به یکدیگر متصل می شدند.

به غیر از سنگ، پر، استخوان، صدف و غیره نیز به عنوان مواد برای ساخت گردنبند استفاده می شد. سپس طلای مجلل و براق وارد تصویر شد. جواهرات طلای زرد هدیه مصر به جهان است. خانواده های اصیل و سلطنتی مصر خود را در جواهرات طلا می آراستند. به دلیل وجود مقدار زیادی طلا در خاک آنها.

گردنبندهای طلا وضعیت اجتماعی صاحب آن را نشان می داد. آنها با زیور آلات به خاک سپرده شدند. گفته می شود آثار بسیاری از ست های گردنبند طلای باستانی و دیگر جواهرات از این قبرها است.

اهمیت گردنبند طلا

طلا پس از برنز آمد اما هنوز هم یکی از ارزشمندترین فلزات محسوب می شود و بزرگترین بازار جواهرات را دارد. چه چیزی گردنبند طلا را اینقدر با ارزش می کند؟ این دلایل زیادی دارد:

قبل از اینکه یک تکه زینت شخصی باشد، گردنبند طلا به دلایل مسالمت آمیز پوشیده می شد. در آن زمان، مردم طلا می پوشیدند تا شر را از خود دور کنند. حتی امروزه، طلا ارزش های فرخنده خود را دارد و هنوز هم برای بسیاری از اهداف مذهبی پوشیده می شود. Mangalsutra که به معنی نخ فرخنده است، نمونه ای از اهمیت مذهبی گردنبند طلا است. زنان متاهل هندو هنوز یک مانگالسوترا را به عنوان نمادی از سفر جدید او و برای دفع انرژی های سیاه می پوشند. طلا کدر نمی شود و در برابر زنگ زدگی مقاوم است. این دوام طولانی دلیلی بود که پادشاهان آن را انتخاب کردند. چیزی که باید به نسل ها منتقل شود زیرا اغراق آمیز نخواهد بود اگر بگوییم طلا برای همیشه است. می تواند در هر شکل و اندازه ای باشد، می تواند جزئیات پیچیده ای روی آن داشته باشد که می تواند برای مدت طولانی ثابت بماند. گزینه های موجود در طرح ها و اندازه های گردنبند، به آن کمک می کند تا جای خود را در جعبه های جواهرات زنانه برای نسل ها حفظ کند.

انواع گردنبند طلا

تنوع در طرح ها و انواع گردنبند طلا می تواند ما را مبهوت کند. در زیر تعدادی از آنها ذکر شده است که نباید از دست بدهید.

گردنبندهای طلای سنتی

گردنبندهای طلای سنتی همان هایی هستند که طرح ها و نقش های مورد استفاده در دوران باستان را نشان می دهند. آنهایی که در آن روزگار توسط پادشاهان و اشراف می پوشیدند. با الهام از مجسمه های معبد و تصاویر قدیمی، آنها سنگین هستند و با سنگ های قیمتی مختلف، یاقوت کبود و یاقوت پوشیده شده اند. آنها طرح های پیچیده ای از گل ها و طرح های معبد دارند. طول آنها از استخوان یقه تا یقه متفاوت است. کمی سنگین هستند و سلطنتی به نظر می رسند. ایده‌آل برای فعالیت‌ها و مجالس مهم اجتماعی، وقتی با لباس‌های قومی ترکیب می‌شوند، مجلل و مجلل به نظر می‌رسند.

گردنبند طلا عروس

طلا دارای اهمیت مذهبی است. پوشیدن طلا در روز عروسی خوش یمن محسوب می شود. بسیاری از آداب و رسوم و سنت های عروسی هندی جواهرات طلای مختلف را به عنوان جزء اصلی دارند. عروس‌ها جواهرات عروسی خود را انتخاب می‌کنند و مطمئن می‌شوند که با لباسشان هماهنگی داشته باشد و همچنین مد روز به نظر برسد. گردنبندهای طلای عروس برای عروس ها طراحی شده اند تا در روز بزرگ خود استفاده کنند. ترکیبی از طلا با یاقوت سرخ و یاقوت کبود با طرحی پربرگ و گلدار سنگین به نظر می رسد و جلب توجه می کند. عروس را شبیه یک شاهزاده خانم می کند که به زیبایی ظاهرش می افزاید. مجموعه کاملی از لوازم جانبی دیگر مانند مانگتیکا، النگو، چودا، پیال نیز همراه با یک گردنبند طلای عروس ارائه می شود تا همه اکسسوری ها مطابقت داشته باشند.

 

مشاهده سایر مدل های گردنبند طلا

 

گردنبندهای طلا، همراه همیشگی

طلا یک آلیاژ همه کاره است که می تواند برای موقعیت های خاص مجلل و شیک به نظر برسد. همچنین به دلیل تنوع طرح‌ها، می‌تواند انتخاب مناسبی برای گردش‌های غیررسمی باشد. برخلاف گردنبندهای طلای سنتی، گردنبندهای طلای معمولی سبک‌تر هستند و از مواد کمتری استفاده می‌کنند. یک زنجیر تکی با یک آویز یا چند زیورآلات سبک می‌تواند نمونه‌ای عالی از گردنبند طلای غیررسمی باشد. همانطور که از نام آن پیداست، مناسب است که آنها را با لباس های غیر رسمی، مانند تاپ شلوار جین یا مانتو ست کنید. کسانی که دوست دارند با پوشیدن لباس های قومی ظاهری مینیمال داشته باشند نیز می توانند این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین طرح های گردنبند طلا برای سال 2023

گردنبندهای طلای مدرن

مد روز مدرن تلفیقی از روندها و سنت ها است. طرح های گردنبند طلای مدرن به اندازه کافی به سنت ها توجه دارند تا با روند مد روز مدرن ترکیب شوند. آنها سبک وزن هستند و دارای طرح های پیچیده ای هستند که متناسب با حالات فرهنگی و سنتی هستند. گردنبندهای طلای مدرن به همراه طلا از فلزات گرانبهای دیگری مانند پلاتین و نقره در آن استفاده شده است. ظاهری متفاوت نسبت به طلای زرد معمولی می دهد. مخلوط این فلزات با استقبال زیادی از سوی نسل جوان به ویژه گردنبند رزگلد مواجه شده است. آنها شیک و شیک به نظر می رسند. درست مانند گردنبندهای طلای ساده، این گردنبندها را می توان با لباس های قومی و غربی ست کرد. آنها تازه و سرزنده به نظر می رسند، در هر لباسی پوشیده می شوند. گردنبندهای با روکش طلا نیز به انتخابی مناسب برای زنان تبدیل شده است.

 

 

مناسبت ها

هیچ وقت نمی توان گزینه های گردنبند طلا را تمام کرد. لیست مناسبت های پوشیدن آنها نیز به اندازه گزینه های موجود در طرح ها و انواع گردنبند طلا است. به نظر نمی رسد این جواهرات قدیمی محبوبیت خود را حتی پس از هزاران سال از دست بدهد.

لباس روزمره

چرا منتظر مناسبت های خاص باشید تا خود را با طلا تزئین کنید؟ طلا فلزی است که درخشش و درخشندگی خاص خود را به خود جلب می کند تا آن را به بخشی از جواهرات روزمره خود تبدیل کنند. تبدیل گردنبند طلا به اکسسوری روزمره ما به دلیل تنوع طرح های موجود در بازار امکان پذیر شده است. گزینه های زیادی برای گردنبندهای طلای سبک و ساده برای استفاده روزمره در دسترس است. یک گردنبند زنجیر طلا با یک آویز سبک به عنوان بخشی از لباس روزمره خود بسازید و آن را به یک استایل ظریف تبدیل کنید.

لباس مهمانی

طرح های گردنبند طلا فقط به یک زیور سنتی محدود نمی شود. گردنبندهای طلای مدرن و گردنبندهای غیررسمی امروزه به یکی از گزینه های رایج برای پوشیدن با لباس مهمانی تبدیل شده اند. طرح های ظریف و گردنبندهای سبک وزن، مد روز به نظر می رسند و یکنواختی نقره ای را تغییر می دهند.

رویدادهای سنتی

انحصار گردنبند طلا در مراسم سنتی قابل بحث نیست. طلا بهترین پوشش در مراسم سنتی است. اصالت و حالات فرهنگی مجموعه گردنبند طلا که به یک لباس سنتی می آورد بی بدیل است. طلای زرد همراه با یاقوت های رنگارنگ هنوز هم برای رویدادهای سنتی در تمام گروه های سنی مورد توجه است.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00