بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی واکنش مثبت بازار به انتخاب رئیس جمهور جدید
واکنش مثبت بازار به انتخاب رئیس جمهور جدید
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/04/17 - 12:45 0 نظر

گلدمگ: روز گذشته، همزمان با اعلام نتیجه انتخابات دولت چهاردهم و پیروزی “مسعود پزشکیان” کاندیدای اصلاح‌طلب در این دوره، قیمت دلار و تتر در معاملات غیررسمی شروع به نوسانات کاهشی کرد.

به گزارش سایت طلا و جواهر بازار طلا، در بازار غیررسمی ارز، افت ناگهانی رخ داد. تحلیل‌گران ارزی در روزهای انتخاباتی هفته گذشته، به شکل‌گیری یک دوقطبی در بازار اشاره کردند. آن‌ها با بررسی رویکرد سیاسی جناح‌های حاضر در انتخابات، این افت را به نگرش مثبت نسبت به مناسبات سیاست خارجی مرتبط دانستند. به عقیده این تحلیل‌گران، جبهه اصلاح‌طلب با بیان تمایل به تداوم مذاکرات رفع تحریم با غرب، انتظارات فعالان بازار را تحت تأثیر قرار داد. در نتیجه، احتمال وقوع افت دما در معاملات ارزی پس از پیروزی این جبهه سیاسی مطرح شد.

 نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمالاً تأثیرات قابل توجهی بر اقتصاد ایران خواهد داشت. در صورت پیروزی دونالد ترامپ، احتمال افزایش تحریم‌های اقتصادی و کاهش فروش نفت وجود دارد. اما باید دید که جبهه پیروز در انتخابات، با مذاکره با غرب از شعار‌های اصلی انتخاباتی، توانایی بهبود روابط خارجی با احتمال روی کار آمدن نامزد تندرو در آمریکا را دارند یا خیر. این مسئله به تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایران و دستیابی به توافقی جدید و پایبندی همه طرف‌ها به آن بستگی دارد. در هر صورت، تأثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران نیازمند پیگیری‌های دقیق و تحلیل‌های بیشتر است.

در روز شنبه 16 تیر ماه، نرخ ارز در بازار غیررسمی تهران کاهشی داشت. هر برگ اسکناس دلار آزاد در روز‌های پایانی هفته گذشته به سطوح قیمتی کانال 61 هزار تومانی رسیده بود. اما در صبح روز گذشته، با جبران بخش عمده این رشد نرخ، به کانال‌های 59 و 60 هزار تومانی بازگشت. برخی فعالان بازار حتی از کانال قیمتی 58 هزار تومانی نیز سخن به میان می‌آوردند. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازه 58 هزار و 500 تا 59 هزار و 500 تومان برای خرید اسکناس دلار آمریکایی محبوب است و نرخ فروش این ارز در نیمه دوم کانال 59 قرار دارد. در نتیجه، نرخ دلار آزاد در بازار روز گذشته نسبت به روز پنج‌شنبه حدود هزار و 700 تومان کاهش یافت و به رقم 59 هزار و 800 تومان رسید. همچنین، سکه طلا نیز در بازار روز گذشته افت یک میلیون و 115 هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم 41 میلیون و 385 هزار تومان معامله شد.

منبع : بازار طلا

نظرات
captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00
بازار طلا

میخواهید از آخرین اخبار و تخفیف های بازار طلا باخبر شوید؟