بازار طلا مد و برندشناسی بازار طلای دبی، بزرگترین بازار طلا در جهان
بازار طلای دبی، بزرگترین بازار طلا در جهان
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/20 - 13:38 0 نظر

هنگامی که میخواهید به دبی سفر کنید، بسیار نادر است که به بازار های گوناگون دبی از جمله بازار طلای این شهر نروید. شاید از قبل بدانید که شهر دبی در تجارت طلا در جهان مشهور می باشد. همچنین این بازار ها جزو مناطق گردشگری و تجاری دبی در کشور امارات متحده عربی هست.

ممکن است گردشگرانی که به این بازار می آیند نتوانند از میان انبوهی از مغازه طلا فروشی کدام یک را برای خرید انتخاب نمایید. ما به شما بازار طلای دیره را پیشنهاد میکنیم، این بازار جزو بخش های قدیمی دبی بوده و شما می توانید با خیالی آسوده از آنجا خرید کنید. در تمام طول روز تاکسی ها و اتوبوس های گردشگری روبروی این بازار برای حمل و نقل راحت تر شما وجود دارند . لازم به ذکر است که ، حتی اگر شما تصمیم به خرید کردن هم نداشته باشید تماشای این مکان میتواند برای شما بسیار شگفت انگیز باشد. 

بازار طلا دبی ، بزرگترین بازار طلا در جهان

بازار طلا دبی از لحاظ اقتصادی برای کشور امارات متحده عربی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. در سال 2007 میلادی قیمت معامله هایی که در بازار طلا دبی صورت می گرفت به 5/23 میلیارد دلار رسیده بود ، البته این پول از میان بومیان کشور امارات متحده عربی ، و گردشگران و مسافرانی که به این کشور سفر می کردند ، انجام می شد. به ترتیب 35 درصد و 65 درصد .  اگر گردشگران  علاقه زیادی به خرید طلا داشته باشند، می توانند در بازار طلا دبی انواع بسیاری از النگو طلا ، گردنبند طلا ، گوشواره طلا ، دستبند طلا، انگشتر طلا و زیور آلات و حتی طلا های گران قیمت را ببینند و خرید کنند  . لازم به ذکر است هیچ گونه طرحی از جواهر و طلا موجود نیست که در جهان ساخته شده باشد و در این بازار طلا یافت نشود. شهرت بازار طلا دبی در دهه 40 میلادی به اوج خود رسید ، به طوری که تمامی کار آفرینان ، طراحان طلا ، و بازرگانان از کشور های مختلف جهان از جمله هند و ایران مغازه های خودشان را در بازار طلا دبی افتتاح  کردند. بازار طلا دبی به سوق طلا نیز در بین عام مردم و مسافران و گردشگران شناخته می شود. بازار طلا دبی نمونه ای از یک جاذبه گردشگری مهم برای مسافران و گذراندن تعطیلات در دبی می باشد.

بازار طلا دبی ، بزرگترین بازار طلا در جهان

انواع طلا در بازار طلا دبی 

انواع مدل های النگو در ایران برای همه سلیقه ها موجود بوده و انواع گوناگونی دارد. مثلا با در نظر گرفتن بودجه هر زنی طلا ساخته شده است. در بازار طلا دبی طلا و جواهرات مختلفی با طرح ها و نقش های گوناگون وجود دارند، و همین امر باعث شده تا سوق طلا یا همان بازار طلا دبی به یکی از معروف ترین و بهترین بازار های طلا در دنیا و در کل خاور میانه تبدیل شود. سوق طلا دبی هواداران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است و در میام همه بسیار محبوب می باشد . اگر زمانی در شب گذر تان به این بازار طلای زیبا افتاد یا وارد آن شدید به شما قول می دهم که دیگر نتوانید از آنجا دل بکنید، چرا که در تماشای برق زده طلا ها و جواهراتی که از پشت شیشه مغازه ها به چشم می خورند محو می شوید.

انواع طلا در بازار طلا دبی 

قیمت طلا در دبی

بازار طلای دبی با کاهش قیمت طلا مواجه شد. به طوری که هم اکنون یک گرم طلا 24 عیار به قیمت 138 درهم یا 37 دلار و 57 سنت به فروش می رسد. طبق یک گزارش از بازار طلا امارات میزان قیمت هر طلای 24 عیار نسبت به هفته قبلی یک دلار کاهش پیدا کرده است.  پس می توان نتیجه گرفت که قیمت طلا در بازار طلا دبی در مدت یک ماه چیزی حدود 3 دلار کاهش قیمت داشته است. این وضعیت به خاطر تحولات برابری نرخ دلار در برابر یورو و سامان دادن به وضع مالی آمریکا می باشد. همچنین یکی از عوامل مهم در نرخ گذاری طلا ، ارزش برابری دلار در برابر یورو می باشد. به خصوص، باید به این مسئله اهمیت داد که نرخ طلا در امارات و سایر کشور های جهان با دلار آمریکا ارزیابی و نرخ گذاری می شود. طلا یک کالای ارزشمند است مانند سهام که مدام در حال پایین و بالا رفتن است ، و قیمت آن هر روز در حال تغییر است. پس ما باید پیش از خرید طلا از قیمت به روز آن مطلع باشیم. این اطلاعات به روز به ما کمک میکند تا بدانیم طلایی که می خواهیم بخریم چقدر نوسان قیمت داشته است و ما چقدر می توانیم چانه بزنیم.  

بیشتر بخوانید: صفر تا صد فروش اینترنتی طلا

قیمت طلا در دبی

نکات خرید طلا از بازار طلا دیره دبی

  • قیمت بازار را بدانید: مهمترین اطلاعی که باید پیش از خرید طلا از بازار طلای دیره داشته باشید قیمت آن است. با آگاهی از قیمت بازار این امکان برای شما فراهم می شود که با فروشندگان چانه بزنید و از آن ها تا حدودی تخفیف بگیرید. 
  • انواع مختلف طلا را بشناسید:  هنگام خرید طلا نیز باید پیش از هر چیز دیگری  در باره آن تحقیق کنید. باید بدانید طلا به وسیله وزن و عیار فروخته می شود. هر چقدر که عیار طلایی زیاد باشد به این معنی است که آن طلا خالص تر بوده است و در آن نا خالصی به میزان خیلی کمتری به کار برده شده است. مثلا طلای 24 عیار ، طلای خالص است.  
  • جواهرات خود را انتخاب کنید: زمانی که نوع زیور آلات خود را انتخاب کردید از فروشنده درباره وزن و عیار آن سوال کنید. آن ها قطعه ای که شما انتخاب کردید را برایتان وزن می کنند. سپس به شما قیمت آن طلا را می دهند و اگر شما آن را مناسب دیدید خریداری میکنید. 
  • مغازه های زیادی را بگردید: پیش از آنکه طلای خود را بخرید تمام مغازه های اطراف را بازدید کنید و سر بزنید.  خیلی از مغازه ها،  طلای مشابهی را با قیمت های گوناگون می فروشند که اینکه شما آن را با چه قیمتی خریداری کنید بسته به چانه زنی خودتان دارد.      

                                       نکات خرید طلا از بازار طلا دیره دبی

راه های دسترسی به بازار طلا دبی 

قطعا برای افرادی که عاشق طلا و جواهر هستند، که البته این گونه افراد اغلب از خانم ها می باشند، شهر دبی برای آنها بسیار هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود. بازار طلا دبی، بزرگ ترین و وسیع ترین بازار طلا در سر تا سر جهان می باشد.  ولی اگر شما هم دوست دارید تا در بازار طلا دبی یک خریدی منحصر به فرد و به یادماندنی را امتحان کنید بهتر است به دبی سفر کنید و به این شهر فوق العاده و زیبا قدم بگذارید و از بازار طلا دبی دیدن کنید. بازار بزرگ طلای دبی که در دیره که در قسمت قدیمی دبی قرار گرفته، می باشد.  خوب است بدانید که این بازار توانسته خود را به یکی از معروف ترین و اصلی ترین جاذبه گردشگری در دبی و در کشور امارات متحده عربی تبدیل کند. به همین خاطر افراد زیادی را از نقاط مختلف جهان و امارات متحده عربی به سمت خود جذب کند و خریدی عالی و به یادماندنی را برای آن ها رقم بزند.                                                                           راه های دسترسی به بازار طلا دبی 

آدرس بازار طلا دبی

آدرس : دبی، دیره، در نزدیکی میدان بنی یاس ، خیابان آل خلیل
بازار طلای دبی در منطقه دیره در نزدیکی ایستگاه مترو الراس قرار گرفته است.

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00