بازار طلا دانستنیها آشنایی با انواع قفل دستبندهای طلا
آشنایی با انواع قفل دستبندهای طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/13 - 13:21 0 نظر

وقتی به یک دستبند نگاه می کنیم، قفل آن یعنی چیزی که دستبند را در جای خود نگه می دارد، احتمالا آخرین چیزی است که به ذهن ما می رسد.

دستبندها معمولاً به صورت روزانه پوشیده می شوند و قفل مناسب از سایش و پارگی ناشی از فعالیت های روزانه جلوگیری می کند و در نتیجه کیفیت را حفظ می کند. این جنبه نادیده گرفته شده برای دوام و ظاهر کلی لوازم جانبی بسیار مهم است. گیره ها نیز مانند دستبندها در طیف وسیعی از سبک ها عرضه می شوند. انتخاب قفل مناسب جواهرات را هنرمندانه جلوه می دهد و در عین حال بهترین رنگ نهایی را نیز ارائه می دهد. با توجه به وزن و طول دستبند، آنها می توانند به عنوان یک قطعه مرکزی برجسته شوند یا پنهان شوند. هرقفل در نوع خود بی نظیر است، اما همه آنها یک هدف را دنبال می کنند: امنیت در عین حال که مد روز باقی می مانند.

در اینجا لیستی از 8 طرح قفل وجود دارد که باید قبل از خرید دستبند بعدی خود در نظر بگیرید.

قفل ماهی

قفل ماهی که برای یک دستبند سبک وزن مناسب است، مطابق با نام خود، زمانی که بسته می شود شبیه قلاب ماهی می شود. در یک طرف آن یک قلاب و در طرف دیگر یک جعبه بیضی شکل است. قلاب داخل جعبه می رود و قفل می شود و ظاهری پیچیده به آن می دهد. آنها که یکی از پر زرق و برق ترین گزینه ها در نظر گرفته می شوند، اغلب با الماس و مروارید تزئین می شوند.

قفل ماهی

قفل خرچنگی

قفل خرچنگی یکی از قدیمی ترین قفل‌های موجود در بازار است که اکثرا تمام خانم‌ها در اکسسوری‌های خود زیورآلاتی که با قفل خرچنگی درسته شده باشند در خانه موجود دارند؛ این قفل در سریع ترین حالت باز و بسته می‌شود و تنها کافی است تا اهرم موجود بر روی آن را بکشید تا قفل باز و بسته بشود.

قفل خرچنگی

قفل حلقه محور

یکی از شیک ترین گزینه های موجود، گیره های ضامن برای افزودن سبک و زرق و برق به قطعه طراحی شده اند. میله ای بلند و کمی پهن تر به شکل «T» دارد و انتهای دیگر آن دایره ای باز دارد. با کمی کج کردن، میله در جای خود در دایره قفل می شود و زینت را در جای خود ثابت می کند. قفل های حلقه محور بسیار زیبا و بدون پیچیدگی، انتخاب مناسبی برای افزودن عناصر تکمیلی به طرح دستبند هستند.

مطالعه بیشتر: انواع دستبند طلا النگویی

قفل حلقه محور

قفل S-Hok

یکی از ساده ترین گیره های طراحی شده دارای قلابی به شکل «S» است که به یک سر آن و یک حلقه دایره ای کوچک در انتهای دیگر آن متصل شده است. قلاب به داخل حلقه می رود . گیره های S-hook، ساده اما ایمن و ایده آل برای دستبندهای زنجیره ای، یکی از قدیمی ترین مواردی است که برای دستبند استفاده می شود.

قفل S-Hok

گیره مغناطیسی

گیره مغناطیسی یک راه حل آسان برای کسانی است که کار کردن با گیره های دیگر دشوار است. دارای آهنرباهای ثابت در هر دو طرف است که وقتی دستبند به هم می‌چسبند آن را قفل می‌کنند. اگرچه آهنربا به راحتی خارج نمی شود، یک گیره مغناطیسی با استفاده آسان ممکن است مطمئن ترین انتخاب نباشد. گیره مغناطیسی که برای دستبندهای زنجیره ای یا نخی مناسب است، ظاهری بافت به طرح دستبند می دهد.

گیره مغناطیسی

قفل پیچی

قفل پیچی  یکی از مطمئن ترین راه های بستن دستبند زنانه است. برخی ممکن است استفاده از آن را به دلیل طراحی غیر متعارف آن کمی پیچیده بدانند. ساخته شده از قطعات فلزی متصل به دو طرف دستبند که شبیه به پیچ با قرار دادن یکی در دیگری و چرخاندن برای بستن، شبیه به شکل یک بشکه است. ساختار پیچ مانند امنیت را فراهم می کند و آن را برای طراحی دستبند با وزن متوسط تا سنگین ایده آل می کند.

مطالعه بیشتر: انواع دستبند زنانه

قفل پیچی

قفل جعبه ای

ساده و مطمئن، گفته می شود که قفل جعبه بیشتر برای دستبندهای الماس یا تنیس استفاده می شود. قفل جعبه در نوع خود بی نظیر است و با فشردن یک قسمت فلزی شکل در قسمت دیگر به شکل جعبه قفل می شود. برای باز کردن آنها، فشار دادن قسمت دیگر ضروری است. این سیستم ساده امنیت را فراهم می کند اما برای پوشیدن هر روز ایده آل نیست.

قفل جعبه ای

 قفل چشمی

برداشتی ساده از یک گیره S شکل، یک قفل کوتاه مانند یک سنجاق، که با اتصال آن به حلقه دایره ای "چشم" در سمت دیگر دستبند محکم می شود. طراحی ساده آن آن را برای پوشیدن روزانه مناسب می کند اما برای یک مجموعه سنگین ایده آل نیست.

قفل چشمی

انتخاب قفل مناسب برای دستبند هم برای ایمنی و هم برای ظاهر کلی طرح حیاتی است. 

خرید آنلاین دستبند طلا

اگر قصد خرید دستبند طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا به صورت آنلاین از مجموعه دستبندهای طلا با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید. اگر می‌خواهید نگاهی به دستبندهای طلا در سایت بازار طلا بیندازید کافیست در قسمت ویترین آنلاین طلافروشان از منوی دسته بندی گزینه دستبند طلا را انتخاب کنید.

مشاهده دستبندهای طلا موجود در سایت بازار طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00