بازار طلا دانستنیها تاریخچه جواهرات بلینگ و هیپ هاپ
تاریخچه جواهرات بلینگ و هیپ هاپ
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/02 - 09:47 0 نظر

هیپ هاپ همه چیز درباره زنجیرهای بزرگ با آویزهایی است که در الماس و حلقه های طلایی بزرگ نمایان می شوند. از طلوع هیپ هاپ تا صحنه های موسیقی بسیار متفاوت امروزی، جواهرات یخی به طور قابل توجهی محبوبیت خود را در فرهنگ افزایش داده است.

درخشش عجیب جواهرات یخی نه تنها موقعیت اجتماعی را نشان می دهد، بلکه به بخشی از استراتژی بازاریابی در صنعت هیپ هاپ نیز تبدیل شده است. هر چه یک تکه جواهرات بیشتر بدرخشد، بهتر است! در این مطلب، تاریخچه جواهرات بلینگ و هیپ هاپ را بررسی خواهیم کرد.

جواهرات BLING و HIP HOP چیست؟

جواهرات Bling معمولاً برای توصیف جواهرات یخی یا الماسی استفاده می شود. "Iced out" اصطلاحی است که برای جواهراتی استفاده می شود که کاملاً در الماس غوطه ور شده اند و درخشش غیرقابل انکاری را ارائه می دهند.

جواهرات BLING و HIP HOP چیست؟

BLING دهه 1970 و 1980

دهه 1970 هیپ هاپ متولد شد. Kurtis Blow، اولین هنرمند هیپ هاپ طلافروش، یکی از اولین رپرهایی بود که پوشیدن چندین زنجیر و مدال را رایج کرد و روی جلد آلبوم خود با زنجیر و پلاک طلا عکس گرفت. زنجیرهای Bling به زودی برای ستارگان موفق هیپ هاپ و رپ عادی شد. علاوه بر این، گوشواره های حلقه ای بزرگ معمولاً توسط زنان در صنعت رپ استفاده می شد. طلا به سرعت تبدیل به فلز و رنگ استاندارد مورد استفاده در جواهرات هیپ هاپ شد.

جواهرات هیپ هاپ دهه 1990

در دهه 1990، موسیقی هیپ هاپ به خودی خود تبدیل به یک صنعت شد. جواهرات هیپ هاپ در دهه 90 با الماس و سنگ های قیمتی پوشانده شده بودند و هر چه درخشش شما بیشتر باشد، جایگاه شما بیشتر می شود! همانطور که ژانر موسیقی تجاری تر شد، جواهرات رپرها به سرعت بخشی از شخصیت آنها شد. با این حال، هیپ هاپ بلینگ تنها به زنجیر و آویزهای یخی ختم نشد، زیرا الماس برای گریلز نیز محبوبیت زیادی پیدا کرد. جواهراتی که روی دندان های هنرمندان قرار می گرفت. به طور سنتی، گریلز با استفاده از طلا و الماس ساخته می‌شد که تولید آن اغلب تا سه ماه طول می‌کشید. 

جواهرات هیپ هاپ دهه 1990

جواهرات هیپ هاپ امروز

امروزه جواهرات یخی یکی از محبوب ترین جواهرات موجود در بازار هستند. هیچ چیزی مانند جواهراتی که با الماس های درخشان پوشیده شده است، متمایز نیست. امروزه روند جواهرات هیپ هاپ از زنجیرهای طناب سنگین و درشت به آویزهای یخی بزرگ، گوشواره های الماس درخشان و ساعت هایی با سنگ های قیمتی تبدیل شده است. ستاره‌های رپ صدها هزار دلار برای جواهرات خرج می‌کنند که یکی از گران‌قیمت‌ترین آنها ریک راس است که 1500000 دلار برای یک آویز پرتره از خود خرج کرد.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات در انتخاب جواهرات طلا

جواهرات هیپ هاپ امروز

تأثیر هیپ هاپ بر مد

مد هیپ هاپ به سرعت از خیابان ها به سمت تاثیرگذاری بر مد روز بالا رفت. می توانید به اطراف نگاه کنید و تأثیرات صنعت هیپ هاپ را در همه جا ببینید. کارل لاگرفلد، طراح معتبر، به خاطر افزودن عناصر صحنه هیپ هاپ بلینگ در طرح هایش، که باند فرودگاه شانل را با سبک هیپ هاپ از جمله زنجیرهای بزرگ طلایی درشت تزیین می کند، به خوبی شناخته شده است. شلوارهای گشاد و لباس‌های ورزشی نوستالژیک دهه 90 نه تنها در باند فرودگاه‌ها، بلکه مدهای خیابانی را نیز در سال‌های اخیر پرطرفدار کرده‌اند. صنعت مد حتی به موسیقی هیپ هاپ بازتاب یافته است. رپر و غول Jay-Z حتی در آلبوم Magna Carta Holy Grail قصیده ای برای طراح مد نیویورک تام فورد، مدیر خلاق گوچی به مدت ده سال، نوشت.

تأثیر هیپ هاپ بر مد

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00