قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها تاریخچه گوشواره های حلقه ای
تاریخچه گوشواره های حلقه ای
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/10 - 09:54 0 نظر

گوشواره های حلقه ای یکی از محبوب ترین جواهرات در اطراف است. گوشواره های حلقه ای که یک قطعه کلاسیک برای زنان در هر سنی هستند، اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند. گوشواره های حلقه ای به عنوان یکی از قدیمی ترین جواهرات، نماد پیام های قدرتمند بسیاری هستند و تاریخچه ای جذاب دارند.

گوشواره های حلقه ای چه نمادی دارند؟

گوشواره های حلقه ای توسط افراد زیادی در سراسر جهان استفاده می شود زیرا معانی مختلفی در فرهنگ های مختلف دارد. گوشواره های حلقه ای اغلب قدرت بخش در نظر گرفته می شوند و نمادی از قدرت، وحدت و یکپارچگی هستند. به عنوان اکسسوری زنانه، گوشواره های حلقه ای نشان دهنده قدرت زنانه است، در حالی که برای بسیاری از فرهنگ های قومی نشان دهنده تاریخ و میراث آنها است. برای سال‌های متمادی، گوشواره‌های حلقه‌ای نمادی از قدرت و اقتدار سلطنتی و همچنین محافظت در برابر ارواح شیطانی بوده‌اند. امروزه به آنها به عنوان یک اکسسوری مد شیک و درجه یک نگاه می شود.

گوشواره های حلقه ای چه نمادی دارند؟

تاریخچه گوشواره های حلقه ای

منشاء گوشواره های حلقه ای

اولین بار توسط یونانیان باستان، رومی ها، آسیایی ها و مصری ها، گوشواره های حلقه ای برای شناسایی اعضای قبیله دیده شد. اولین جفت گوشواره های حلقه ای در حدود 2500 سال قبل از میلاد در جایی که اکنون به عنوان سودان شناخته می شود، شکل گرفت، جایی که گوشواره های حلقه ای معمولاً از طلا، نقره و برنز ساخته می شدند. در سال 1000 قبل از میلاد، روند گوشواره حلقه ای توسط فرهنگ های دیگر در سراسر جهان پذیرفته شد. مردان و زنان مصری در سال 1500 قبل از میلاد شروع به پوشیدن حلقه های پر زرق و برق کردند زیرا معتقد بودند این گوشواره زیبایی آنها را افزایش می دهد و همچنین نمادی از ثروت و قدرت است. گوشواره‌های حلقه‌ای نیز توسط فرهنگ‌های روم باستان و یونانی پذیرفته می‌شد که عمدتاً توسط زنان و مردان دارای موقعیت اجتماعی بالا استفاده می‌شد.

گوشواره های حلقه ای در قرن 1600

در دهه 1600، اروپا شاهد کاهش گوشواره‌های زنانه و مردانه بود، زیرا آنها از مدل‌های مو و سرپیچ‌های پیچیده استقبال کردند. به دنبال آن گوشواره های مروارید گلابی شکل در طول دهه 1700 و مردان شروع به استفاده از یک گوشواره در یک گوش کردند. در طول دهه 1820، گوشواره‌های حلقه‌ای طلای سبک‌تر محبوبیت و همچنین اندازه آن‌ها افزایش یافت، زیرا روند مد سبک‌های تاریخی را نشان می‌داد و از فرهنگ‌های رومی الهام می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع گوشواره و قفل های آنها

تاریخچه گوشواره های حلقه ای

روند گوشواره حلقه ای تا قرن بیستم ادامه دارد

در سال 1920، روند جواهرات تغییر کرد زیرا مردم از مدل موی ساده‌تر، لباس‌های کوتاه‌تر و مدل‌هایی که گوشواره‌هایشان را به رخ می‌کشید استقبال کردند. کشف مقبره پادشاه توتانخامن در سال 1922، مفهوم گوشواره حلقه ای طلا را که نماد قدرت و موقعیت اجتماعی بالا بود، دوباره زنده کرد. گوشواره‌های حلقه‌ای در قرن بیستم برای هر لباسی عالی بود، زیرا شانه‌ها با بلوزهای کوتاه و مدل‌های موی کوتاه نمایان می‌شد. یک جفت گوشواره حلقه ای بسیار زیبا با هم ست شد. به لطف فرهنگ هیپ هاپ و تأثیرات لاتین، حلقه ها همچنان در بین زنان در سراسر دهه 2000 محبوب هستند.

روند گوشواره حلقه ای تا قرن بیستم ادامه دارد

گوشواره های حلقه ای طلا چگونه ساخته می شوند؟

گوشواره های حلقه ای به طور کلی در ایتالیا یا ترکیه طراحی و ساخته می شوند و از لوله هایی ساخته می شوند که با ماشین آلات دقیق مهندسی شده اند. آنها معمولاً با دست ساخته نمی شوند زیرا به چنین سطح بالایی از جزئیات نیاز دارند و اغلب بهتر است به جواهرات حرفه ای و متخصصان طلا سپرده شود تا بهترین جفت گوشواره حلقه ای را بسازند.

بیشتر بدانید: محبوب ترین مدل های گوشواره طلا در سال 2022

گوشواره های حلقه ای طلا چگونه ساخته می شوند؟

چگونه از گوشواره های حلقه ای خود مراقبت کنیم

وقتی صحبت از گوشواره های حلقه ای طلا به میان می آید، همیشه باید با استفاده از بهترین توصیه های مراقبت از آنها مراقبت کنید. از نگهداری صحیح جواهرات تا تمیز کردن آنها به طوری که آنها همچنان درخشنده باشند، چند کار مراقبتی ساده وجود دارد که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که گوشواره های حلقه ای شما مادام العمر ماندگار هستند.

هنگام نگهداری گوشواره های حلقه ای و سایر جواهرات طلا، هرگز نباید قطعات خاص خود را برای مدت طولانی روی میز کنار تخت خود بگذارید. گوشواره های حلقه ای خوب می توانند به راحتی هنگام نگهداری در میان انواع فلزات و بافت های طلای مختلف خراشیده شوند. توصیه می کنیم جواهرات پر زرق و برق خود را به صورت جداگانه در مکانی عاری از گرد و غبار نگهداری کنید. یک گزینه عالی این است که جواهرات خود را در جعبه نگه دارید زیرا این جواهرات شما را درخشان نگه می دارد و همیشه در مکانی امن قرار می گیرد. این همچنین تضمین می‌کند که گوشواره‌های حلقه‌ای طلای شما از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته می‌شوند، احتمال ایجاد خراش را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند طلای شما برای سال‌های آینده درخشان بماند.

راه‌های زیادی برای مراقبت از گوشواره‌های حلقه‌ای طلا وجود دارد تا ظاهری کاملاً بدون تیرگی داشته باشند. چه در حمام، دوش، جکوزی یا شنا هستید، همیشه باید گوشواره های حلقه ای خود را بردارید و آنها را به طور ایمن نگه دارید تا از خراشیدگی و کدر شدن آنها جلوگیری کنید. همچنین توصیه می شود هنگام ورزش از آنها استفاده نکنید تا رطوبت بیش از حد گوشواره شما را کدر نکند یا هنگام انجام هر گونه فعالیت بدنی گوشواره های شما گیر نکند. بهتر است پس از استفاده از هر گونه لوسیون، اسپری، آرایش و موارد دیگر، گوشواره های حلقه ای طلای خود را در آن قرار دهید زیرا هر گونه مواد شیمیایی موجود در این محصولات ممکن است به گوشواره های مورد علاقه شما آسیب برساند و آنها را کدر کند.

چگونه از گوشواره های حلقه ای خود مراقبت کنیم

تمیز کردن حلقه های طلایی خود

هنگامی که صحبت از تمیز کردن جواهرات خود، به خصوص طلا می شود، باید از هرگونه مواد خشن یا ساینده ای که می تواند به گوشواره های حلقه ای شما آسیب برساند، خودداری کنید. 

خرید آنلاین گوشواره طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

خرید گوشواره طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00