بازار طلا دانستنیها جواهرات مارکازیت چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟
جواهرات مارکازیت چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/21 - 11:18 0 نظر

قبلاً اصطلاح مارکازیت را شنیده اید، اما ممکن است 100٪ مطمئن نباشید که چیست. بسیاری از مردم زمانی که می خواهند جواهرات قدیمی یا دکور خانه بسازند از آن استفاده می کنند. این یک حس بسیار قدیمی و قدیمی به آن دارد و بسیاری با علاقه به آن به عنوان قطعه ای از زرق و برق قدیمی نگاه می کنند. وقتی صحبت از آن می شود، در واقع چیزهای بیشتری در این روند وجود دارد.

 مارکازیت چیست؟

در شکل خام خود، مارکازیت - که گاهی اوقات به عنوان "پیریت آهن سفید" نامیده می شود - یک سولفید آهن با ساختارهای کریستالی شبیه پیریت است. در واقع، مارکازیت اغلب به دلیل شباهت آنها با پیریت اشتباه گرفته می شود. رنگ مارکازیت از زرد روشن تا سفید متغیر است و معمولاً در محیط های با دمای پایین و بسیار اسیدی تشکیل می شود. انگلستان، لهستان و رومانی از جمله کشورهایی هستند که این ماده معدنی در آنها تولید می شود.

بلوآیت نوعی مارکازیت است که حاوی نیکل بیشتری است و معمولاً در انتاریو کانادا یافت می شود. لونکیدیت یک رقم آرسنیک در آلمان است و اسپرکیز از فرانسه است.

جنبه جواهرات آن

جواهرسازان معمولاً آن را به سنگ های ریز می برند و روی جواهرات نقره نقش می آفرینند. این نقوش همچنین در اطراف سنگ های قیمتی مانند مروارید و الماس با نقوش مختلف گل و یا هندسی استفاده می شود. با این حال، به دلیل شکننده بودن آن، بسیاری از مردم مارکازیت را با پیریت آهن مخلوط می کنند. مارکازیت هرگز نباید به عنوان سنگ مرکزی استفاده شود زیرا شکننده و شکننده است.

اولین نشانه استفاده از آن در جواهرات در دوره اینکاها بود، اما در دوره های آرت نوو و آرت دکو نیز بازگشتی داشت.

بسیاری از مردم جواهرات مارکازیت را به دلایل مختلف دوست دارند. هنگامی که برای تزیین یک جواهرات حاوی یک سنگ قیمتی سبک مانند مروارید استفاده می شود، قرارداد بین دو سایه درخشش زیبایی ایجاد می کند. هنگامی که با یک سنگ تیره مانند اونیکس جفت می شود، تضاد بین مواد در اشکال مختلف آنها کاملاً خیره کننده است. همچنین این واقعیت وجود دارد که مارکازیت مانند طلا درخشش دارد اما قیمت آن کمتر از الماس است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات

چگونه آن را بپوشیم

هنگام طراحی مارکازیت، مهم است که به یاد داشته باشید که با قطعه ای کار می کنید که بسیار پررنگ است و معمولاً به عنوان یک قطعه بیان استفاده می شود. در نتیجه، بهتر است مارکازیت را به تنهایی یا با یک قطعه ظریف تر بپوشید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از مارکازیت ها با در نظر گرفتن ظاهر آرت دکو یا آرت نو ساخته می شوند. بهترین راه‌ها برای پوشیدن آن، استفاده از لباس‌های پر زرق و برق حاوی قرمزهای پررنگ، سفید روشن و صورتی است که رنگ‌های تیره را برجسته می‌کند، یا با سایر رنگ‌های تیره برای حفظ جریان ثابت رنگ‌ها.

بسیاری از قطعات مارکازیت دارای شکل‌های تیز و زاویه‌دار هستند یا نقوش گلی روان دارند. به دست آوردن سبک های مدرن سخت تر است اما غیرممکن نیست.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00