بازار طلا دانستنیها مزایا و معایب انواع الماس های آزمایشگاهی
مزایا و معایب انواع الماس های آزمایشگاهی
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/01/15 - 10:58 0 نظر

دو کارشناس، موافق و مخالف این استدلال هستند.

الماس های آزمایشگاهی یک موضوع (بسیار) داغ در فضای لوکس هستند. ما از دو طراح جواهرات به نام‌های Azzallure Chotani و Nada Al-Sulaiti خواستیم تا مزایا و معایب آن را بررسی کنند.

For by Azzallure 

الماس های آزمایشگاهی آینده – یا بهتر بگوییم اکنون – جواهرات لوکس هستند. چرا؟ زیرا الماس های تولید شده در آزمایشگاه، الماس های واقعی هستند! این حقیقت سختی است که هر خرده فروش الماس طبیعی، معدنچی یا سرمایه گذار متأسفانه بسیار از آن آگاه است، اما از حفظ راز ناامید است.

وقتی سه سال پیش رابطه عاشقانه ام را با الماس های آزمایشگاهی شروع کردم، به عنوان جواهرساز جدی گرفته نشدم. اما فکر کردم باید زنانی مانند من وجود داشته باشند که به اخلاق و پایداری به همان اندازه زیبایی و زیبایی شناسی اهمیت می دهند. این terra nova به لوکس در قلب من طنین انداز شد. به سرعت به امروز رسیدم و من یک جواهرساز فوق‌العاده آزمایشگاهی الماس و موسانیت آزمایشگاهی هستم، به لطف این واقعیت که زنان بیشتری اکنون جواهرات خود را می‌خرند. زنان شروع به زیر سوال بردن پیامدهای انتخاب های خود کرده اند و نسبت به ردپای کربن خود به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از انسانیت خود بسیار آگاه تر هستند..

For by Azzallure 

اولین کاری که وقتی تصمیم گرفتم شرکت جواهراتم Azzallure را راه اندازی کنم، این بود که با شرکت در کلاس های قدردانی الماس در پاریس در مدرسه معتبر L'École، مدرسه هنر جواهر، که توسط Van Cleef پشتیبانی می شود، درک بهتری از صنعت جواهرات لوکس داشته باشم.  سپس من هر اونس از آنچه در مورد هنر یاد گرفتم را در ساختن نام تجاری خود به کار بردم. گام بعدی آموزش عموم و مشتریان رو به رشد من در مورد مزایای الماس آزمایشگاهی بود. چگونه سنگی که ترکیب شیمیایی و فرکانس یکسانی با الماس واقعی دارد می تواند یکسان نباشد؟ من شک ندارم که اگر زنان بیشتری از چگونگی به دست آوردن الماس های شنیع، غارت زمین و کارگرانی که در شرایط ناپسند استخراج می شدند تا این سنگ آرزو را بیرون بیاورند تا غرور خود را سیر کنند، آگاه بودند، الماس چنین ارزشی نداشت.

من بسیار خوشحالم که زنان امروز از لحاظ مالی تحصیلات بسیار بیشتری دارند و می‌دانند که به الماس به عنوان امنیت نیاز ندارند، بلکه می‌توانند از مغز خود برای تجارت و سرمایه‌گذاری در سهام و املاک استفاده کنند. بازده از نظر مالی بسیار بیشتر از الماسی است که ممکن است مالک آن باشند.

ماموریت و چشم انداز اصلی من این است که زنان را وادار کنم که الماس های تولید شده در آزمایشگاه خود را با افتخار به رخ بکشند و بگویند: "عزیزم، این سنگ برای من آپارتمانی در مرکز شهر برج گرفت و من در حین انجام آن زمین را نجات دادم." درست است، ردپای کربن شما با خرید الماس تولید شده در آزمایشگاه سبک تر شده است. همچنین شایان ذکر است که من همچنین شروع به بیمه الماس های تولید شده در آزمایشگاه برای مشتریانم کرده ام. بله، من هنوز آنها را به عنوان یک دارایی لوکس و شایسته بیمه می بینم. هنگام خرید الماس های آزمایشگاهی، به یاد داشته باشید که بر گواهینامه اصرار داشته باشید (IGI و GRA هر دو خوب هستند) و با جواهرساز خود در مورد سیاست بازخرید آنها مشورت کنید.

Nada Al-Sulaiti

الماس های تولید شده در آزمایشگاه طی چند سال گذشته به طور فزاینده ای در صنعت جواهرسازی محبوب شده اند. این الماس ها در آزمایشگاه ساخته می شوند و از نظر شیمیایی و فیزیکی با الماس های استخراج شده یکسان هستند. اما، در حالی که الماس های تولید شده در آزمایشگاه ممکن است به دلیل هزینه کمتر برای مصرف کنندگان جذاب باشند، اما در واقع از جهات مختلفی برای صنعت جواهرسازی مضر هستند.

اولاً، الماس های تولید شده در آزمایشگاه اغلب به عنوان جایگزین ارزان تری برای الماس های استخراج شده در نظر گرفته می شوند. این امر باعث کاهش تقاضا برای الماس استخراج شده و تاثیر منفی بر صنعت الماس جهانی شده است. این امر منجر به کاهش سود معدنچیان الماس و جواهر فروشانی شده است که برای امرار معاش خود به الماس های استخراج شده متکی هستند.

دوم، الماس‌های تولید شده در آزمایشگاه همیشه به اندازه الماس‌های استخراج‌شده قابل اعتماد یا بادوام نیستند. الماس های تولید شده در آزمایشگاه ممکن است نقص هایی داشته باشند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، اما می توانند بر استحکام و دوام الماس تأثیر بگذارند. این می تواند منجر به کاهش رضایت مشتری و افزایش بازده و بازپرداخت شود. در واقع، جذابیت الماس‌های طبیعی به این دلیل است که میلیون‌ها سال طول کشیده تا زمین هر الماس را تشکیل دهد و آن را به تجسم سنگ جواهر ایده عشق ابدی تبدیل کرده است. این پیامی است که اگر الماس در کارخانه به صورت انبوه تولید شود، تبلیغ آن سخت است.

«جذابیت الماس‌های طبیعی به این دلیل است که میلیون‌ها سال طول کشید تا زمین شکل بگیرد و آن‌ها را به سنگ قیمتی تبدیل به تجسم ایده عشق ابدی کند».

بیشتر بخوانید: الماس، پادشاه جواهرات

Nada Al-Sulaiti

سوم، الماس های تولید شده در آزمایشگاه اغلب به اندازه الماس های استخراج شده ارزشمند نیستند. این به خاطر این واقعیت است که الماس های تولید شده در آزمایشگاه به اندازه الماس های استخراج شده کمیاب یا مورد توجه نیستند. این بدان معنی است که جواهرسازان نمی توانند به همان اندازه که می توانند برای الماس های استخراج شده در آزمایشگاه هزینه کنند. ناگفته نماند که چون الماس های تولید شده در آزمایشگاه هیچ محدودیتی برای عرضه ندارند، ارزش آنها تنها با گذشت زمان کاهش می یابد. یک الماس طبیعی ارزش خود را حفظ می کند و در صورت لزوم می تواند در مواقع ضروری فروخته یا معامله شود.

در نهایت، الماس های تولید شده در آزمایشگاه ممکن است تأثیر منفی زیست محیطی داشته باشند. فرآیند تولید الماس های آزمایشگاهی به مقادیر زیادی انرژی، آب و منابع دیگر نیاز دارد. آنها بیشتر در کارخانه ها توسط ماشین های غول پیکر  تشکیل می شوند که نیاز به برق ثابت بدون وقفه دارند که در حدود 2000 درجه فارنهایت کار می کنند. و برخی از آزمایشگاه ها وجود دارند که از گازهای بالقوه مضر مانند متان برای استخراج کربن استفاده می کنند. این مصرف منابع پیامدهای خاص خود را بر محیط زیست خواهد داشت و می تواند به تغییرات اقلیمی کمک کند. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا الماس های تولید شده در آزمایشگاه واقعاً تأثیر زیست محیطی کمتری نسبت به الماس های استخراج شده دارند یا خیر. ما پاسخ قطعی برای این سوال نداریم.

به طور کلی، الماس های تولید شده در آزمایشگاه در سطوح مختلف برای صنعت جواهرات مضر هستند. آنها به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای الماس‌های استخراج‌شده در نظر گرفته می‌شوند و باعث کاهش تقاضا برای الماس طبیعی شده‌اند. آنها همچنین به اندازه الماس های استخراج شده قابل اعتماد یا بادوام نیستند و در حال حاضر ارزش خود را حفظ نمی کنند - که می تواند منجر به کاهش رضایت مشتری شود. در نهایت، هنوز هیچ دلیل قطعی وجود ندارد که نشان دهد الماس های تولید شده در آزمایشگاه در مقایسه با الماس های استخراج شده به هیچ وجه پایدارتر یا دوستدار محیط زیست هستند. به همه این دلایل، صنعت باید از الماس‌های تولید شده در آزمایشگاه دوری کند و از جواهرات زیبایی که مادر طبیعت خلق کرده است، استفاده کند. Nada Al Sulaiti بنیانگذار و مدیر خلاق جواهرات Hairaat است.

مطالعه بیشتر: تاریخچه الماس - الماس چیست و از کجا آمده است؟

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00