بازار طلا دانستنیها 7 نکته ای که هنگام خرید سنگ مروارید باید به آن توجه کنید
7 نکته ای که هنگام خرید سنگ مروارید باید به آن توجه کنید
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/02/16 - 09:54 0 نظر

سنگ‌های مروارید به دلیل زیبایی غیرقابل توصیف خود معروف هستند. امروزه بیشتر مرواریدها مرواریدهای پرورشی هستند که با قرار دادن یک ماده تحریک کننده در داخل پوسته صدف ساخته می‌شوند. این مرواریدها در اندازه، شکل و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که به نوع محرک و شرایط محیطی صدف بستگی دارند.

سنگ مروارید و جواهرات مروارید

سنگ های مروارید به عنوان نمادی از خلوص، بی‌گناهی و صداقت شناخته شده‌اند و معتقد به این هستند که پوشیدن آنها به صاحبشان احساس آرامش و متمرکزی می دهد. برای همین دلایل، سنگ مروارید به ویژه برای افرادی که به نمادهای خورشیدی مانند برج حمل، سرطان، عقرب و حوت تعلق دارند، پیشنهاد می شود.

جواهرات سنگ مروارید در اشکال مختلفی مانند حلقه، گردنبند، آویز و گوشواره ساخته می‌شوند و همگی زیبا و فریبنده به نظر می‌رسند. در هنگام خرید جواهرات سنگ مروارید، چندین فاکتور باید در نظر گرفته شود که علاوه بر پارامترهای کیفیت، به قیمت و ارزش مروارید نیز تاثیر می‌گذارند.

درخشش

درخشش سنگ مروارید به خاطر انعکاس نور از روی سطح‌های مختلف آن بسیار منحصر به فرد است. این درخشش، نه تنها به دلیل انعکاس سطحی، بلکه به دلیل ادغام انعکاس‌ها از طریق چندین لایه خرچنگ ایجاد می‌شود. بنابراین، درخشش سنگ مروارید بسیار مهم است و باید در هنگام جستجوی سنگ مروارید به آن توجه شود.

ارزیابی کیفیت درخشش مروارید ساده تر است زیرا با درخشش سنگ‌های قیمتی دیگر قابل تفکیک است. یکی از ویژگی های بارز درخشش مروارید، رنگین کمانی است که به وجود می‌آید. هرچه رنگین کمانی و درخشش سنگ مروارید بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر خواهد بود.

سطح

سطح یک سنگ مروارید، حاصل سال ها رسوب لایه‌ای پیوسته و تدریجی است. وقتی که یک مواد تحریک کننده وارد پوسته صدف می‌شود، ترشحات آن برای محافظت روی سطح آن رسوب می‌کند.

سطح یک سنگ مروارید، بسیار صاف و براق است و صافی و براق بودن آن، دوام و ارزش مروارید را مشخص می‌کند. حتی یک جای خالی یا تیرگی کوچک می‌تواند ارزش سنگ مروارید را چندین برابر کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: انواع مرواریدهای مصنوعی مورد استفاده در جواهرات

اندازه

اندازه مروارید یکی از عوامل تعیین کننده ارزش آن است. معمولا هر چه مروارید بزرگتر باشد، گران‌تر است. برخی از بزرگترین مرواریدها در تالاب‌های استرالیا، اندونزی و فیلیپین تولید می‌شوند.

مرواریدهای طلایی با رنگ‌های طلایی، از کمیاب‌ترین، بزرگ‌ترین و گران‌ترین مرواریدهای جهان هستند.

 

 

شکل

شکل مروارید نیز مهم است و در تعیین ارزش آن تاثیر دارد. سنگ های مروارید در اشکال مختلفی مانند گرد، بیضی، صاف و نامنظم وجود دارند.

شکل ترجیحی برای مروارید، شکل گرد است. با این حال، هر شکل دیگری دارای ویژگی‌هایی است که مورد تحسین و تمایل هستند. بنابراین، قیمت سنگ مروارید با تغییر شکل آن نیز تغییر می‌کند.

مادر مروارید

Nacre یا مادر مروارید به این دلیل نامگذاری شده است که ماده ای است که مروارید را ایجاد می‌کند. Nacre بر روی ماده تحریک کننده رسوب می‌کند و مروارید را از ابتدا ایجاد می‌کند. این ماده از کربن و پروتئین ساخته شده است و سطح، دوام و درخشندگی مروارید را تعیین می‌کند.

بنابراین، کیفیت Nacre یکی از عوامل مهم در تعیین ارزش سنگ مروارید است. هر چه Nacre ضخیم‌تر باشد، ارزش قیمت سنگ مروارید بیشتر خواهد بود.

مطالعه بیشتر: 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد مرواریدهای آب شیرین

رنگ

مرواریدهایی با رنگ‌های مختلف وجود دارند که به عنوان عامل کمکی در تعیین ارزش آنها محسوب می‌شوند. سفید، صورتی، طلایی و مشکی از جمله رنگ‌های مروارید هستند که به طور طبیعی شکل گرفته‌اند. هر رنگ دارای ویژگی‌های خاص و ارزش قیمتی مرتبط با آن است.

کمیاب بودن رنگ‌های خاص نیز می‌تواند به ارزش بالای آنها کمک کند. با این حال، هر چند که با مرواریدهای پرورشی می‌توان هر رنگ دلخواه را به دست آورد، مرواریدهای طبیعی با رنگ‌های مختلف، ارزش بالاتری دارند.

تطابق

برای داشتن یک مروارید با ظاهر عالی، ضروری است که رنگ‌های مختلف مروارید با یکدیگر مطابقت داشته باشند و به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند. مرواریدهای رنگارنگ زنجیره‌ای یا تک رنگ نیز در سایه‌های مختلف، در تعیین قیمت سنگ‌های مروارید مهم هستند.

حرفه ای بودن و مطابقت با سبک و ترجیح شما نیز به قیمت کمک می کند. خرید چیزی گران قیمت که نمی توانید آن را بپوشید، بهترین گزینه نیست.

در نظر گرفتن این 7 فاکتور در هنگام خرید سنگ مروارید به شما کمک زیادی می کند. پس بهتر است تمام گزینه های موجود برای سنگ مروارید را بررسی کنید.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00