قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها Tsavorite چیست؟
Tsavorite چیست؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/02/27 - 01:03 0 نظر

تزوارایت شامل یک گونه از سنگ‌های قیمتی گارنت است که با نام تجاری تساوورایت (Tsavorite) شناخته می‌شود. این سنگ در سال 1967 در تانزانیا و سپس مجدداً در سال 1971 در کنیا در نزدیکی پارک ملی تساوو شرقی (Tsavo East) کشف شد.

شرکت تیفانی (Tiffany & Co) به این سنگ قیمتی سبز عمیق و غنی علاقه‌مندی نشان داد و آن را به نام پارک ملی تساوو شرقی نامگذاری کرد. در سال 1974، این شرکت یک کمپین بازاریابی برای این سنگ قیمتی در اطراف آنها راه‌اندازی کرد.

از Tsavorites عمدتا در تنظیمات سنگ‌های با اندازه‌های کوچکتر، مانند فرش سنگ، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در مجموعه کتاب "هنر وحشی" شرکت تیفانی در سال 2017، یک کاف زیبا و بافتی که شامل سنگ Tsavorite است، نشان داده شده است. این کاف با رنگ زرد طلایی، یک صحنه طبیعی و وحشی را تقلید می‌کند که فقط با استفاده از سنگ‌های قیمتی Tsavorite سبز غنی، کامل می‌شود. رنگ سبز شدید این سنگ‌ها، برجستگی و قوام بیشتری نسبت به زمرد دارند و در نتیجه قیمت آنها کمتر است.

 

در سال 2017، رنگ سال پنتون به رنگ سبزی نامگذاری شد و Tsavorite یکی از انتخاب‌های مناسب برای نمایش این رنگ بود. برخی از جواهرات از غوغا به قطعات سنگی بزرگ‌تر و وسط تساوریت با این رنگ تغییر مسیر داده شدند. در مجموعه کتاب "آبی" شرکت تیفانی در سال 2016، یک حلقه بیضی شکل تساوریت با وزن 11.79 قیراط به نمایش گذاشته شد. این حلقه بلند به سبک سبد، با استفاده از سنگ‌های قیمتی Tsavorite سبز غنی و اسپسارتیت نارنجی پررنگ و نارنجی مایل به قهوه‌ای احاطه شده بود که با برجسته کردن رنگ‌های پرجنب و جوش تساوریت، زیبایی این حلقه را افزایش می‌داد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سنگ های قیمتی

 

در مجموعه جواهرات "کروماندل های بلند" خود، شرکت شنل از سنگ‌های قیمتی tsavorite به عنوان سنگ مرکزی و Melee tsavorite به عنوان سنگ‌های کوچکتر استفاده کرده است. این شرکت از علاقه محبوبشان به کوکو شانل و عشق او به صفحه نمایش‌های کروماندل الهام گرفته است. این صفحه‌های نمایش بزرگ تاشو از لاک تهیه شده‌اند و طرح‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده روی آنها دیده می‌شود. در حال حاضر، شرکت شنل موارد شخصی کوکو شانل را در یکی از سالن‌های خصوصی خود در پاریس به نمایش می‌گذارد.

مطالعه بیشتر: جواهرات سنگ های قیمتی و معانی آنها

یکی از گردنبندهای مجموعه "کروماندل های بلند"، "Evocation Florale"، شامل یک سنگ تساوریت بزرگ با وزن 30.55 قیراط است. این سنگ با رنگ نعنایی کریستالی شفاف، جلوه‌ای تقریباً شیشه‌ای ایجاد می‌کند و یکی از بزرگترین اجزای این قطعه زیبا و چند وجهی است. تورمالین‌های سبز مهره‌دار، با الماس، یاقوت کبود صورتی و تکه‌های کوچک‌تر تساوریت نعناع که شبیه صفحه‌نمایش کروماندل هستند، قطعه گردن‌بند را تشکیل می‌دهند. گردنبند "Calligraphie Florale" نیز تکه‌های تنومند کوچک‌تری از tsavorite را به نمایش می‌گذارد. این گردنبند از فضای منفی استفاده می‌کند و نه تنها یک جواهر، بلکه یک قطعه هنری واقعی را ایجاد می‌کند. برای ایجاد صحنه "خوشنویسی" گل، نیاز به استفاده از قطعات تساوریت با رنگ‌های غنی و طبیعی است.

اخیراً با اهدای بیانسه به موزه V&A، tsavorite ثابت کرده است که یک مجموعه ارزشمند است. این انگشتر پروانه تساوریتی سبز پر جنب و جوش، به وسیلهٔ گلن اسپیرو جواهرساز مستقر در لندن طراحی شده است. اسپیرو در سن 15 سالگی شروع به کار کرده است و جواهرات زیبا و با کیفیتی را طراحی می‌کند. این قطعه با سنگ‌های رنگارنگ ست شده است، اما تنظیم tsavorites جزء اصلی باقی مانده است. رنگ غنی و پر جنب و جوش tsavorite، این انگشتر را برای سنگ‌های مرکزی و تنظیمات سنگ عالی می‌کند و به نظر می‌رسد جایگزین عالی برای زمرد باشد.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00