بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز تضعیف نسبی ارزهای آسیایی در مقابل دلار
تضعیف نسبی ارزهای آسیایی در مقابل دلار
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/02/31 - 13:12 0 نظر

گلدمگ: گرچه شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات آسیایی روز دوشنبه تغییر چندانی نداشتند، اما سایر ارزها در برابر دلار دستخوش نوسان شدند.

به گزارش سایت بازار طلا، دلار در روز دوشنبه به تثبیت رسید؛ اما شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات آسیایی روز دوشنبه تغییر چندانی نداشتند و در پی زیان‌های هفته گذشته ثابت ماندند.

گرچه برخی از آمارهای پایین‌تر از حد انتظار تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده، امیدواری‌ها مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره تا ماه سپتامبر را تقویت کرد، اما تعدادی از مقامات فدرال رزرو خاطرنشان کردند که این بانک به اطمینان بیشتری در مورد عقب‌نشینی تورم نیاز دارد.

از آنجا که معامله‌گران در این هفته، در انتظار نشانه‌های بیشتری در مورد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو قرار دارند، تمرکز در حال حاضر، بر سرنخ‌های بیشتر از سوی بانک مرکزی است که صورتجلسه‌ی اواخر آوریل آن در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. به علاوه، مجموعه‌ای از مقامات فدرال رزرو، به ویژه اعضای کمیته‌ی تعیین نرخ بهره نیز قرار است در این هفته سخنرانی‌هایی را ارائه کنند.

اما اکثر ارزهای آسیایی در روز دوشنبه، با تضعیف نسبی همراه بودند؛ در بین آنها، ین ژاپن پس از معکوس‌کردن بخش عمده‌ای از سودهای ناشی از مداخله‌ی احتمالی دولت در بازار ارز در اوایل ماه مه، شکننده باقی ماند. با این حال، کاهش بیشتر ین به دلیل احتمال مداخله محدود شد.

جفت دلار/ین (USD/JPY) در روز دوشنبه با افزایش اندکی همراه بود و در آستانه‌ی شکستن به بالای سطح 156 ین باقی ماند.

گفتنی است در اوایل ماه مه، به دنبال مداخله‌ی آشکار دولت، این جفت ارز به کمتر از 151 واحد کاهش یافت که البته با وجود ترس از نرخ‌های بهره بالای ایالات متحده و اقدامات جزئی بانک ژاپن که ارز ژاپن را تحت تأثیر قرار داد، بخش عمده‌ای از این ضررها را معکوس کرد.

با این حال، در بحبوحه‌ی برخی نگرانی‌ها مبنی بر اینکه این جفت ارز می‌تواند مداخله‌ی بیشتر دولت را به سمت خود جلب کند، معامله‌گران نسبت به عبور جفت دلار/ین (USD/JPY) از سطح 156 محتاط باقی ماندند.

در مورد ارزهای گسترده‌تر نیز اوضاع به همین گونه بود، چرا که معامله‌گران در مسیر نرخ‌های بهره ایالات متحده قرار داشتند.

جفت دلار/یوان (USD/CNY) پس از اینکه بانک خلق چین، نرخ اصلی وام خود را بدون تغییر در پایین‌ترین حد خود نگه داشت، افزایش 0.1 درصدی را تجربه کرد.

گرچه با وجود محرک‌ها و حمایت‌های سیاستی بیشتر از سوی پکن، احساسات نسبت به چین طی هفته‌ی گذشته بهبود یافت، اما در سایه‌ی فشار ناشی از افزایش محرک‌ها بر ارز این کشور، یوان چین نتوانست قدرت چندانی به دست آورد.

از سوی دیگر، عامل دیگری که سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار داد، جنگ تجاری بالقوه بین ایالات متحده و چین پس از اعمال محدودیت‌های تجاری جدید چین بر برخی شرکت‌های آمریکایی بود که در تلافی آشکار افزایش اخیر تعرفه‌های ایالات متحده بر صنایع کلیدی چین روی داد.

نگرانی‌ها در مورد چین، سایر ارزها را که در معرض مراودات تجاری این کشور بودند، تحت فشار قرار داد. جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) 0.1 درصد افزایش یافت.

و در نهایت، در حالی که جفت دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) ثابت بود، جفت دلار آمریکا/وون کره جنوبی (USD/KRW) افزایش 0.5٪ را تجربه کرد.

منبع : tgju

نظرات
captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00
بازار طلا

میخواهید از آخرین اخبار و تخفیف های بازار طلا باخبر شوید؟