بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز تاثیر چین بر قیمت جهانی طلا
تاثیر چین بر قیمت جهانی طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/04/17 - 10:50 0 نظر

گلدمگ: در ماه ژوئن، بانک مرکزی چین برای دومین ماه متوالی خرید طلا نکرد و قیمت این فلز گرانبها از بالاترین سطح خود پایین آمد.

به گزارش سایت طلا و جواهر بازار طلا، بر اساس داده‌های منتشر شده در روز یکشنبه، در پایان ماه گذشته، میزان طلای در اختیار بانک مرکزی چین بدون تغییر، 72.8 میلیون تروی (ارز دیجیتال) بود. بانک مرکزی این کشور تصمیم گرفت در ماه مه به ذخایر اضافه نکند و به خریدهای 18 ماهه خود پایان دهد که موجب شد قیمت طلا به بالاترین حد خود برسد.

برخی از تحلیلگران هنوز بر این باورند که در حالی که دومین اقتصاد بزرگ جهان به دنبال تنوع بخشیدن به ذخایر خود و محافظت در برابر کاهش ارزش پول است، خریدها از سر گرفته می‌شود. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، حدود 20 بانک مرکزی همچنان انتظار دارند که ذخایر طلای خود را در سال آینده افزایش دهند، که ناشی از افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و مالی است. این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت طلا مانع خرید شده باشد.

قیمت طلا در ماه مه به بالاترین سطح خود و به بالای 2400 دلار در هر اونس رسید و از آن زمان به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ‌های آمریکا در سال جاری را لغو کردند، کاهش یافت. زمانی که بانک مرکزی چین، اطلاعات مربوط به توقف خرید طلا در ماه مه را منتشر کرد، طلا بیشترین کاهش روزانه خود را در سه سال اخیر تجربه کرد.

منبع : بازار طلا

نظرات
captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00
بازار طلا

میخواهید از آخرین اخبار و تخفیف های بازار طلا باخبر شوید؟