بازار طلا آخرین خبرها بورس علت تعویق واگذاری سهام دولت در ایران‌ خودرو و سایپا
علت تعویق واگذاری سهام دولت در ایران‌ خودرو و سایپا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/23 - 10:23 0 نظر

گلدمگ: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره علت تعویق واگذاری سهام دولت در ایران‌ خودرو و سایپا گفت: هنوز کارهای فنی و کارشناسی برای تعیین خالص این سهام باقی است.

به گزارش سایت بازار طلا، مهدی طغیانی درباره علت تعویق عرضه سهام دولت در ایران‌ خودرو و سایپا به ایسنا گفت: اصلی‌ترین مشکل در واگذاری سهام ایران‌ خودرو و سایپا این است که شرکت‌های ذیل هر کدام سهام شرکت اصلی را دارند. سهم دولت در این دو شرکت عدد کوچکی است اما با در نظر گرفتن سهام شرکت‌های زیرمجموعه شاید خالص سهام دولت در دو خودروساز به 40 یا 45 درصد هم برسد.

وی افزود: وزیر صنعت کارشناسان رسمی دادگستری را برای تعیین مقدار سهام دولت تعیین کرده و مشغول بررسی این موضوع هستند اما هنوز عدد دقیق مشخص نیست. بر این اساس باید بعد تعیین میزان سهام دولت به دنبال قیمت‌گذاری و بررسی اموال و دارایی‌ها رفت.

طغیانی ادامه داد: وزیر صنعت وعده داده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا را عرضه کند و عزم شخصی هم همین است اما کارهای فنی و کارشناسی باقی مانده که اگر به موقع و اصولی انجام نشود، واگذاری ها تبدیل به معضلی برای دولت خواهد شد.

براساس این گزارش، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره علت تعلل در عرضه سهام دولت در ایران‌ خودرو و سایپا گفته بود، متاسفانه وزارت صنعت علی رغم انتظار نتوانست برای به تعادل رساندن بازار خودرو به‌درستی عمل کند. یکی از راه‌های متعادل‌ سازی بازار خودرو عرضه سهام شرکت‌های خودروسازی در بورس و عرضه خودرو در بورس کالا است. در هر دو مورد وزارت صنعت مقاومت بسیار زیادی می‌کند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00