بازار طلا آخرین خبرها سیاسی سرخط خبری مهم‌ترین رخدادهای جهان یکشنبه 15 مرداد 1402
سرخط خبری مهم‌ترین رخدادهای جهان  یکشنبه 15 مرداد 1402
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/05/15 - 11:45 0 نظر

گلدمگ: هشدارهای امنیتی عمان، قطر و بحرین به شهروندان‌شان در لبنان، اجرای بزرگترین رزمایش نظامی انگلیس، آمریکا و استرالیا، انهدام مرکز فرماندهی «جبهه النصره» در ادلب سوریه، اعلام سفر دوره‌ای دوم اردوغان به چهار کشور عربی منطقه و هشدار سفارت ایران در عمان به هموطنان ایرانی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

به گزارش سایت بازار طلا، هشدارهای امنیتی عمان، قطر و بحرین به شهروندان‌شان در لبنان

پس از عربستان، کویت و آلمان؛ عمان، قطر و بحرین نیز از شهروندان خود خواستند خاک لبنان را ترک کنند.

به گزارش روسیا الیوم، امروز، یکشنبه سفارت عمان نیز از شهروندان خود در لبنان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های امنیتی صادر شده از سوی مقامات ذیصلاح، احتیاط کرده و از مناطقی که شاهد درگیری‌های مسلحانه هستند، دوری کنند.

سفارت عمان در بیروت شماره‌هایی را در اختیار شهروندانش داده تا در مواقع اضطراری با این شماره‌ها تماس بگیرند.

روز شنبه نیز سفارت قطر در بیروت از شهروندان خود در لبنان خواست تا از مناطق شاهد درگیری اجتناب کنند.

سفارت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: از شهروندان قطری که به لبنان سفر می‌کنند می‌خواهیم اقدامات احتیاطی را رعایت کرده و از مناطقی که شاهد درگیری هستند، دوری کنند و دستورالعمل‌های صادر شده توسط مقامات محلی ذیصلاح را رعایت کنند.

وزارت خارجه بحرین نیز شنبه از شهروندان خود خواست که به دلیل درگیری مسلحانه لبنان را ترک کنند تا امنیت آنها حفظ شود.

این در حالی است که پیش از این عربستان و کویت و نیز آلمان از شهروندان خود خواسته بودند که لبنان را ترک کنند و از مناطق درگیری دور شوند.

سفارت عربستان در بیروت در بیانیه‌ای رسمی به شهروندان خود هشدار داد که از مناطقی که شاهد درگیری مسلحانه هستند، فاصله بگیرند و هرچه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

وزارت خارجه کویت نیز از شهروندان خود که در لبنان به سر می‌برند خواست که احتیاط لازم را به کار گیرند و از نزدیک شدن به مناطق درگیری خودداری و با دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت لبنان همکاری کنند.

این بیانیه‌ها در حالی منتشر شده که از هفته گذشته اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان شاهد درگیری‌های مسلحانه میان هواداران جنبش فتح و گروه‌های رقیب است.

در این درگیری‌ها 12 تن کشته و بیش از 60 تن زخمی شدند.

اجرای بزرگترین رزمایش نظامی انگلیس، آمریکا و استرالیا

وزارت دفاع انگلیس از شرکت بیش از 150 سرباز انگلیسی در رزمایش «تلیسمان سابر 2023»، رزمایشی که هر دو سال یک بار با سازماندهی ارتش‌های انگلیس، استرالیا و آمریکا برگزار شده اما نظامیانی از چندین کشور دیگر هم در آن شرکت می‌کنند، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز جمعه همزمان با آخرین روز رزمایش  «تلیسمان سابر 2023» منتشر کرد نوشت: «بیش از 150 نفر از پرسنل ارتش بریتانیا به جمع سربازانی از 13 کشور دیگر پیوستند تا در رزمایش تلیسمان سابر شرکت کنند، رزمایشی که در سراسر استرالیا و آبهای اطراف آن با هدف پیشرفت منطقه هند-اقیانوس آرامی باز و آزاد برگزار شد.»

رزمایش « تلیسمان سابر 2023» از تاریخ 22 جولای (31 تیر)‌ شروع و به مدت دو هفته برگزار شده و روز جمعه 13 مرداد پایان یافت. این رزمایش بزرگترین رزمایش سازماندهی شده بین نیروهای مسلح استرالیا،‌انگلیس و آمریکا بوده و هدف از آن تقویت شراکت ها و قابلیت عملیات مشترک بین این کشورها اعلام شد.

وزارت دفاع انگلیس در وبسایت این وزارتخانه نوشت: «این رزمایش توانمندی‌های نیروها را در بخشهای زمین، دریا، هوا، فضا و عرصه دیجیتال آزمود. بیش از 34000 سرباز شامل نیروهای استرالیا، کانادا، فیجی، فرانسه،‌ آلمان، اندونزی، ژاپن، نیوزیلند، پاپوا گینه نو، کره جنوبی،‌ تونگا، بریتانیا و ایالات متحده امریکا در این رزمایش شرکت کردند.»

طبق اعلام این وزارتخانه، انگلیس در رزمایش امسال بیشترین تعداد سربازان خود را شرکت داده است.

این رزمایش با حادثه نیز همراه بود و چهار عضو نیروی هوایی استرالیا بعد از آن که بالگردشان در آب‌های نزدیک سواحل کوئینزلند در حین مانو مشترک با آمریکا سقوط کرد، مفقود شدند. ارتش کانبرا بعد ازچند روز عملیات جستجو اجساد آنها را یافته و مرگ آنها را اعلام کرد.

به گفته مقام‌های استرالیایی جستجو برای یافتن جعبه سیاه این بالگرد همچنان ادامه دارد.

انهدام مرکز فرماندهی «جبهه النصره» در ادلب سوریه

مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد مرکز فرماندهی جبهه النصره در حمله هوایی روسیه و سوریه در نزدیکی شهر ادلب منهدم شد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، معاون رئیس مرکز آشتی در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد: یک مرکز فرماندهی تروریست‌های جبهه النصره در حمله هوایی مشترک روسیه و سوریه در نزدیکی شهر ادلب در شمال غرب سوریه منهدم شد. این مرکز را افرادی اداره می‌کردند که مسؤول حملات تروریستی به نیروهای دولتی سوریه و غیرنظامیان بودند. تروریست‌های جبهه النصره طی 24 ساعت گذشته حملاتی را در استان ادلب در شمال سوریه انجام دادند که منجر به کشته شدن یک نظامی سوری و زخمی شدن چهار نظامی دیگر شد.

19 ژوئیه وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه تجهیزات نظامی و سلاح‌های گروه‌های تروریستی در حومه حلب و ادلب را منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه اواخر ژوئن نیز اعلام کرد که نیروهایش با همکاری نیروی هوایی روسیه مقرها و انبارهای تروریست‌ها در حومه ادلب را منهدم کردند.

اعلام سفر دوره‌ای دوم اردوغان به چهار کشور عربی منطقه

 رسانه های ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور در ادامه سفرهای خارجی خود، تا سه هفته آینده به چهار کشور عرب حوزه خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عراق و عمان سفر می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ؛سی.ان.ترک؛ُ در چارچوب سفر دوره‌ای اردوغان به کشورهای عربی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه این هفته راهی بغداد خواهد شد تا مقدمات سفر اردوغان به همسایه جنوبی کشورش را فراهم کند.

برپایه این گزارش، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق مذاکره درباره «پروژه راه توسعه» در سفر وزیر خارجه ترکیه و نیز تعیین زمان دقیق سفر اردوغان به عراق جزو محورها و موضوعات مذاکره دو طرف در این سفر خواهد بود.

دور دوم سفر منطقه‌ای رییس جمهور ترکیه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حالی برنامه‌ریزی شده که کشور وی این روزها با بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان است و کارشناسان سیاسی معتقدند که اردوغان در جریان این سفرها به دنبال جذب منابع مالی برای غلبه بر بحران اقتصادی داخلی است.

در جریان دور قبل سفر رییس جمهور ترکیه به سه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی که با هدف جذب 100 میلیارد دلار سرمایه انجام شد، اردوغان موفق شد قراردادهایی اقتصادی با این کشورها منعقد کند.

بنا به اعلام سی.ان.ان.ترک، اردوغان طی دو ماه آینده دیدارهای دیپلماتیک زیادی با سران کشورهای دور و نزدیک خواهد داشت به طوری که وی تا دو هفته آینده میزبان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد بود و در ادامه به مجارستان سفر کرده و با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان دیدار و گفتگو خواهد کرد و در ماه آینده میلادی(سپتامبر) نیز به هند و آمریکا خواهد رفت.

هشدار سفارت ایران در عمان به هموطنان ایرانی

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط پایتخت عمان روز (شنبه) 14 مرداد ماه در اطلاعیه‌ای به هموطنان ایرانی که قصد سفر به عمان را دارند، هشدار داد که مراقب افرادی که با وعده ارائه خدمات مختلف به هموطنان ایرانی مبالغ هنگفتنی را از آنها دریافت می‌کنند، باشد.

در این اطلاعیه آمده است: اخیرا مشاهده شده است افرادی با وعده ارائه خدمات مختلف به ایرانیان از جمله اخذ روادید (ویزا) از سفارت برخی کشورها، انجام امور مهاجرت، اقامت، کاریابی، فعالیت اقتصادی، خرید ملک و ...، مبالغ هنگفتی را از متقاضیان دریافت می‌کنند. این افراد که عمدتا فاقد مجوز برای چنین فعالیت‌هایی بوده و مؤسسات یا دفاتر ثبت شده رسمی ندارند، بعضا خود را در ارتباط با ارگان‌های دولتی در جمهوری اسلامی ایران یا سلطنت عمان از جمله این سفارت، معرفی می‌کنند.

سفارت ایران در مسقط در هشدار به هموطنانی ایرانی و برای جلوگیری از تبعات و ضرر و زیان ناشی از کلاهبرداری و سوءاستفاده‌ این افراد، به هموطنان ایرانی توصیه کرده است که قبل از هرگونه اقدام، شناخت و اطلاعات کافی در رابطه با چنین افرادی به دست بیاورند و‌ کاملا هوشیار باشند و فریب وعده‌ها و ادعاهای غیرواقعی و نادرست آنها را نخورند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان همچنین از هموطنان ایرانی خواسته که برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اینگونه افراد، هموطنان ایرانی مشاوره‌های لازم را از این سفارتخانه و یا سایر ارگان‌های رسمی و‌ ذیربط در داخل کشور دریافت کنند و در صورتی که با چنین اشخاص سودجویی مواجه شدد، مراتب را به این سفارتخانه اعلام کنند.

منبع : تابناک

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00