بازار طلا آخرین خبرها سیاسی سرخط خبری مهم‌ترین رخدادهای جهان سه شنبه 7 شهریور 1402
سرخط خبری مهم‌ترین رخدادهای جهان  سه شنبه 7 شهریور 1402
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/06/07 - 09:34 0 نظر

گلدمگ: اعلام آماده باش فوری رهبر کره شمالی درباره حمله آمریکا و متحدان، حملات جنگنده‌های روسیه به مقر تروریست‌ها در ادلب، آغاز «رزمایش هوایی عقاب» بین چین و پاکستان، برگزاری جلسه دادگاه ترامپ یک روز پیش از «سه‌شنبه بزرگ» انتخاباتی و رزمایش مشترک آمریکا، کره و ژاپن در شبه‌جزیره کره از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

به گزارش سایت بازار طلا، اعلام آماده باش فوری رهبر کره شمالی درباره حمله آمریکا و متحدان

 

همزمان با رزمایش دریایی سه‌جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، رهبر کره شمالی از ارتش کشورش خواست تا همواره نسبت به توطئه‌های رقبایش درخصوص «حمله احتمالی به پیونگ‌یانگ» آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش کشورهای آمریکا و کره جنوبی از چند روز گذشته رزمایش‌های دوجانبه تابستانی خود را آغاز کردند. کره شمالی چنین آموزش و مشارکتی را از جانب آمریکا «تمرینی برای حمله» تلقی می‌کند؛ اما واشنگتن و متحدانش می‌گویند که این رزمایش‌ها جنبه «دفاعی» دارند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی عنوان کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور طی سخنرانی به مناسبت روز نیروی دریایی گفت، آب‌های نزدیک شبه جزیره کره به دلیل تخاصم تحت رهبری ایالات متحده، «با خطر جنگ هسته‌ای» ناپایدار شده‌اند.

او تاکید کرد، رزمایش‌های آمریکا و متحدانش، استقرار تسلیحات قدرتمند آمریکا در آب‌های نزدیک شبه‌ جزیره کره و نشست سه‌جانبه اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف افزایش همکاری‌های دفاعی و مقابله با برنامه هسته‌ای کره شمالی انجام شده‌اند.

کیم جونگ اون در ادامه سخنرانی‌اش جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره جنوبی و فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن را «سردسته خلافکاران» این سه ‌کشور خواند.

رهبر کره شمالی خاطر نشان کرد: این وضعیت کنونی نیازمند آن است که نیروی دریایی ما تمام تلاش خود را جهت تکمیل آمادگی جنگی برای شکستن اراده دشمن نسبت به یک جنگ احتمالی به‌کار بگیرد.

تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری مرکزی کره شمالی حاکی از آن است که کیم از مقر نیروی دریایی کشورش به همراه دختر حدودا 10 ساله‌اش بازدید می‌کند. پس از اواسط ماه مه این اولین بار است که دختر کیم در انظار عمومی دیده می‌شود.

کیم جونگ اون همچنین طی این سخنرانی اظهار کرد: در راستای تصمیم دولت جهت گسترش عملیات هسته‌ای تاکتیکی، تسلیحات جدیدی به واحدهای نظامی ارائه خواهد شد. نیروی دریایی کره شمالی به بخشی از بازدارندگی هسته‌ای دولت که وظیفه راهبردی را برعهده دارد، بدل خواهد شد.

رزمایش روز سه‌شنبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در آب‌های بین‌المللی نزدیک شبه جزیره کره شامل ناوشکن‌های دریایی این سه کشور بوده است.

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این آموزش با هدف تسلط بر روش‌های کشف، ردیابی و اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد موشک‌های کره شمالی انجام شده است.

ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های دوجانبه 11 روزه را از تاریخ 21 اوت (30 مرداد) آغاز کردند. مانورهای «سپر آزادی اولچی» شامل تمرینات شبیه‌سازی شده از طریق کامپیوتر است؛ اما امسال تمرینات میدانی نیز به این رزمایش‌ها اضافه شد.

کره شمالی معمولا به رزمایش‌های نظامی آمریکا-کره جنوبی از طریق آزمایش‌های موشکی پاسخ می‌دهد. کره شمالی روز پنج‌شنبه با اشاره به آنچه «خطا در سیستم انفجار اضطراری در حین سومین مرحله پرواز» خواند، گفت که دومین تلاشش برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی با شکست مواجه شده است.

حملات جنگنده‌های روسیه به مقر تروریست‌ها در ادلب

نیروی هوایی روسیه مقر گروه‌های تروریستی در حومه استان ادلب در شمال سوریه را هدف قرار داد.

 خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروی هوایی روسیه روز (دوشنبه) مقر گروه های تروریستی در حومه ادلب در شمال سوریه هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه امروز با موشک به مقر تروریست‌های «حزب اسلامی ترکستان» درحومه شهر اریحا در ادلب حمله کرد.

همچنین جنگنده‌های روسی با موشک‌های ترموباریک به یک پایگاه گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» در اطراف دو روستای کفرلاتا و سرجه در حومه ادلب حمله کردند.

آغاز «رزمایش هوایی عقاب» بین چین و پاکستان

وزارت دفاع چین روز دوشنبه از برگزاری رزمایش هوایی با پاکستان در داخل خاک چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» وزارت دفاع چین اعلام کرد که چین و پاکستان رزمایش مشترک هوایی را روز دوشنبه در خاک چین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش آمادگی رزمی، تقویت بیشتر، هماهنگی و همکاری در زمینه فناوری نظامی آغاز کردند.

رزمایش هوایی «عقاب» دهمین تمرین آموزشی مشترک بین نیروهای هوایی چین و پاکستان است. این رزمایش بر تمرین در سناریوهای رزمی مانند دفاع هوایی مشترک و اقدامات متقابل متمرکز خواهد بود.

در این رزمایش دو طرف از انواع جنگنده، هواپیمای هشدار دهنده و چندین نوع هواپیمای دیگر و همچنین موشک‌های زمین به هوا و یگان‌های راداری و جنگال استفاده خواهند کرد. یگان‌های هوانوردی نیروی دریایی چین نیز در این آموزش حضور دارند.

چین قدرت هوایی اول منطقه است.جنگنده «جی-20» پیشرفته‌ترین جنگنده چین است. این جنگنده پس از «اف-22» و «اف-35» و «سوخو-57» چهارمین جنگنده رادارگریز حال حاضر در جهان است. بمب افکن «شیان اچ-20» نیز می‌تواند به اهدافی از جمله پایگاه‌های ایالات متحده در ژاپن،گوام و فیلیپین حمله کند.

منابع خبری اخیرا از تجهیز نیروی هوایی پاکستان به 25 فروند جنگنده «جی-10 سی» ساخت چین خبر دادند. چین 25 فروند جنگنده جی- 10 را به پاکستان تحویل خواهد داد تا توانایی‌های نظامی این کشور را برای دفاع از حریم هوایی تقویت کند.

تحلیلگران چینی گفتند که این جنگنده به طور قابل توجهی توانایی‌های رزمی نیروی هوایی پاکستان را افزایش می‌دهد. «شی هونگ» تحلیلگر نظامی چین  گفت: «این جنگنده نسل چهار و نیم ​​است و از جنگنده سبک وزن مشترک چین و پاکستان، به نام جی اف-17 که در حال حاضر در خدمت نیروی هوایی پاکستان است، قدرتمندتر است.»

این در حالی است که منابع آگاه در دولت هند گفتند که یک تیم سطح بالا از افسران نیروی هوایی هند برای ارزیابی عملکرد جنگنده «رافال» در یک پایگاه هوایی در فرانسه مستقر هستند. هند اکنون در حال برنامه ریزی برای دستیابی به 114 هواپیمای جنگنده چند منظوره رافال است. این کشور در عرصه‌های مختلف رقیب پاکستان و  چین محسوب می‌شود.

برگزاری جلسه دادگاه ترامپ یک روز پیش از «سه‌شنبه بزرگ» انتخاباتی

منابع خبری گزارش داده‌اند یک قاضی آمریکایی روز 4 مارس را به عنوان جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «دونالد ترامپ» در خصوص تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 تعیین کرده است.

کارشناسان می‌گویند این تاریخ، یک روز قبل از «سه‌شنبه بزرگ» است. این روز، سه‌شنبه‌ای در ماه فوریه یا مارس سال انتخاباتی آمریکا است که در آن بزرگترین ایالت‌های آمریکا در مرحله درون‌حزبی انتخابات به نامزد مطلوب خود رأی می‌دهند. 

ترامپ در حال حاضر نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای مرحله مقدماتی آمریکا است و برخی نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارند که او در صورت انتخاب در این مرحله، رقابت تنگاتنگی با «جو بایدن» بر سر حضور در کاخ سفید خواهد داشت. 

ترامپ مدعی است که پرونده‌های قضایی مطرح‌شده علیه او بخشی از تلاش‌های دموکرات‌ها برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش است. او در مجموع با 91 فقره اتهام کیفری روبری است.

پرونده‌ای که امروز تاریخ دادگاه آن تعیین شده به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش 6 ژانویه 2021 مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن 4 اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

در پرونده‌ای دیگر  او به همراه 18 فرد مظنون دیگر به 13 فقره جرم در ارتباط با تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 متهم شده است. این مهم‌ترین پرونده‌ای است که علیه ترامپ مطرح است.

ترامپ پنجشنبه هفته گذشته برای رسیدگی به جرائمش در ارتباط با این پرونده خودش را تسلیم بازداشتگاه فولتون ایالت جورجیا کرد و از او عکس بازداشت گرفته شد. 

او در پرونده دیگری به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. این پرونده، نخستین اتهام کیفری فدرال علیه یک رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا است که ترامپ در آن به 37 فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شد. چند هفته بعدتر، دادستان‌ها سه فقره جرم دیگر به اتهامات ترامپ در این پرونده اضافه کردند تا اتهامات او در این پرونده به 40 برسد.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال 2016 و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد. 

او در دادگاه 34 اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا 4 سال قابل مجازات است.

اطرافیان دونالد ترامپ ادعا می‌کنند که پرونده‌های قضایی در چند هفته گذشته به نفع کارزار انتخاباتی او تمام شده اما کارشناسان معتقدند که مسئله قدری پیچیده‌تر است.

 سخنگوی ستاد انتخاباتی وی گفته از زمانی که عکس بازداشت ترامپ منتشر شد درآمدهای انتخاباتی او 7.1 میلیون دلار اضافه شده است. او همچنین ادعا کرده کمپین انتخاباتی ترامپ در سه هفته گذشته که با طرح اتهام علیه او در دی.سی و انتشار عکس بازداشت او مصادف شده نزدیک به 20 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. 

از طرف دیگر، دموکرات‌ها امیدوارند با سرگرم کردن ترامپ به این پرونده‌های قضایی بتوانند حواس او را از تمرکز بر انتخابات پرت کنند.  آنها از طرف دیگر بر این باورند که این پرونده‌ها اگر هم در مرحله مقدماتی انتخابات به او در برابر سایر رقبای جمهوری‌خواه کمک کنند در انتخابات نهایی به نفع او نخواهد بود. 

رزمایش مشترک آمریکا، کره و ژاپن در شبه‌جزیره کره

 علی‌رغم هشدارهای پیاپی کره شمالی، امروز (سه‌شنبه)، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن رزمایش‌های مشترک دفاع موشکی نیروی دریایی را در امتداد شبه‌جزیره کره برگزار کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، رزمایش مشترک آمریکا و شرکایش در حالی برگزار شده است که کره شمالی واشنگتن و متحدانش را به ایجاد «بی ثبات ترین آب ها با خطر جنگ هسته‌ای» متهم کرد.

بر اساس این گزارش، رزمایش تحریک‌آمیز واشنگتن، ژاپن و سئول در شرایطی برگزار شده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار به روزرسانی تسلیحات و تجهیزات نیروی دریایی کشورش شده است و به شدت از افزایش حضور دارایی‌های راهبردی ایالات متحده در منطقه انتقاد کرده است.

کره جنوبی و ایالات متحده هفته گذشته، رزمایش‌های تابستانی «سپر آزادی اولچی» را با هدف تقویت واکنش مشترک به آن‌چه که تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی خواندند، آغاز کردند.

بعنوان بخشی از این رزمایش‌ها، نیروهای عملیات ویژه سه کشور، نفوذ به خط ساحلی دشمن از سوی دریا را تمرین کردند و با قایق‌های لاستیکی حضور پیدا کردند و با تجهیزات غواصی و اسلحه از میان امواج بیرون آمدند.

ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که به همراه ایالات متحده و ژاپن، رزمایش‌های دریایی خود را در آب‌های بین‌المللی در امتداد جزیره « ججودو» با هدف تقویت توانمندی خود برای شناسایی و رهگیری اهداف و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شرایط بروز اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد که کیم جونگ اون در جریان یک سخنرانی به مناسبت بزرگداشت روز نیروی دریایی تصریح کرد: «رؤسای باند» ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی از برگزاری تمرینات نظامی مشترک منظم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، احتمالاً رهبر کره شمالی به نشست 18 آگوست (27 مرداد ماه) سه کشور در کمپ دیوید ایالت مریلند اشاره کرده است.

وی تصریح کرد:‌«آب‌های شبه جزیره کره به واسطه اقدامات تقابلی گستاخانه ایالات متحده و دیگر نیروهای متخاصم، به بزرگ‌ترین نقطه تمرکز سخت‌افزار جنگی جهان و بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای تبدیل شده است.

در اولین نشست مستقل بین رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، سه طرف توافق کردند که همکاری نظامی و اقتصادی خود را با هدف اتحاد در مواجهه با قدرت رو به رشد چین و تهدیدات اتمی کره شمالی افزایش دهند.

منبع : تابناک

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00