بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی منظور از گره نزدن اقتصاد به برجام این بود که معطل آن نباشیم، نه اینکه قیمت ارز به مذاکره ربط ندارد، مگر می‌شود؟ / مشکل اقتصاد افراد نیستند، استراتژی است که باید حل کنیم
منظور از گره نزدن اقتصاد به برجام این بود که معطل آن نباشیم، نه اینکه قیمت ارز به مذاکره ربط ندارد، مگر می‌شود؟ / مشکل اقتصاد افراد نیستند، استراتژی است که باید حل کنیم
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/05 - 14:46 0 نظر

گلدمگ: نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما شدیداً نیاز به اجماع در یک سیاست واحد در حوزه ارز داریم. ما این خلاء را امروز احساس کردیم.

به گزارش سایت بازار طلا، محسن زنگنه، نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط نا بسامان ارزی در کشور گفت: در مجموع مذاکرات میان نمایندگان، گزارش کمیسیون اقتصاد و حرف‌های وزیر اقتصاد و همه حاکی از این بود که ما شدیداً نیاز به اجماعی در یک سیاست واحد در حوزه ارز داریم. ما این خلاء را احساس کردیم. 

وی در ادامه توضیح داد: باید مجلس، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و صمت و نخبگان اجماع نظر کنند و در حوزه سیاست گذاری کلان ارز یک سیاست ثابت در نظر بگیریم. 

زنگنه مطرح کرد: واقعیت این است که نمی‎توانیم تاثیر مناسبات خارجی بر قیمت ارز را نفی کنیم. اصلاً این حرف غیر منطقی است، هیچ کس هم من فکر نمی‌کنم در طول این سال‌ها چنین موضوعی مد نظرش بوده است. اینکه برخی اعلام می‌کردند که مسائل اقتصادی را به برجام گره نزنیم، منظور این بود که ما معطل نتیجه برجام نشویم؛ نه اینکه بگوییم قیمت ارز به مذاکره ربط ندارد، مگر می‌شود؟ قطعاً مذاکرات موثر است و هیچ کس این تاثیر را نادیده نگرفته است.

در مورد احتمال استیضاح وزیر اقتصاد این نماینده گفت: من هم زمزمه استیضاح وزیر اقتصاد را شنیده‌ام؛ اما موافق نیستم. به نظر من در حوزه اقتصاد مشکل افراد نیستند. مشکل اصلی استراتژیک و راهبرد است که باید حل کنیم.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00