بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی جلسه آشنایی با سامانه استعلام ماده 186 قانون مالیات های مستقیم برگزار شد
جلسه آشنایی با سامانه استعلام ماده 186 قانون مالیات های مستقیم برگزار شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/05 - 15:29 0 نظر

گلدمگ: با حضور علی توسطی، رئیس و حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی، محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف و میرزازاده، کارشناس سازمان امور مالیاتی، جلسه آشنایی با سامانه استعلام ماده 186 قانون مالیات های مستقیم روز یکشنبه 4 دی1401در سالن اجتماعات این اتاق برگزار شد.

به گزارش سایت بازار طلا، در این جلسه که جمعی از کاربران اتحادیه های صنفی نیز حضور داشتند علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران در سخنانی گفت: همانگونه که مجلس خانه ملت است، اتاق اصناف هم خانه تمام اصناف و صنوف مختلف می باشد؛ لذا هیئت رئیسه با مشارکت و هم افزایی با تمامی اصناف در راستای توسعه و ارتقای امور آنها گام بردارد.

توسطی تاکید کرد: متاسفانه مسائل مالیاتی همیشه برای اصناف چالش آفرین بوده که از آن جمله می توان به موضوع استعلام ماده 186 قانون مالیات های مستقیم و معضلات آن برای صدور پروانه کسب اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علی رغم تمام مشکلات و چالش ها با بهره مندی و امتزاج تمام نیروها و پتانسیل اتاق اصناف از صفر تا صد مالیات اصناف را پیگیری می کنیم تا حق و حقوق آنها احصا را نماییم. ضرورت دارد نقاط کور مالیاتی از بین برود و همه امور در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

در ادامه حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: موضوع مالیات یک واقعیت مهم کشور می باشد که به یکی از دغدغه های اصناف تبدیل شده است. در حال حاضر الگوی وصول مالیات بر اساس آخرین تصمیم گیری ها به سمت اخذ آن از طریق اشخاص حقیقی از جمله اصناف سوق پیدا کرده است؛ لذا ما باید با توجه به این تغییرات برنامه ریزی داشته باشیم و اطلاعات خود را بالا ببریم.

رستگار تصریح کرد: از مهمترین چالش های کنونی واحدهای صنفی و مردم نداشتن اطلاعات و آگاهی های لازم از بسیاری قوانین مربوط به امور کسب و کار می باشد؛ لذا یکی از مهمترین اهداف و برنامه های اتاق اصناف تجهیز، آموزش و اطلاع رسانی های لازم می باشد. در همین راستا با توجه به رونمایی از سامانه استعلام ماده 186 قانون مالیات های مستقیم و مشکلاتی که کاربران مرتبط با این سامانه داشتند جلسه مذکور تشکیل گردید.

در ادامه این جلسه توضیحاتی از سوی میرزازاده کارشناس سازمان امور مالیاتی در خصوص سامانه استعلام ماده 186 قانون مالیات های مستقیم ارائه و به سوالات روسای اتحادیه های صنفی و کاربران حاضر در جلسه پاسخ داده شد.

منبع : اتحادیه طلای تهران

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00