بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی افزایش یارانه نقدی؛ راهکار جدید مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی
افزایش یارانه نقدی؛ راهکار جدید مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی
چکیده این مطلب : انتشار : 1400/12/08 - 13:34 0 نظر

گلدمگ: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره راهکار جایگزین حذف ارز 4200 تومانی، گفت: دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید یارانه نقدی را افزایش دهد.

به گزارش سایت بازار طلا، جبار کوچکی‌نژاد، با تاکید بر اینکه در صورت حذف ارز 4200 تومانی، دولت باید حمایت‌های دیگری در سال آینده از مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه داشته باشد، اظهار داشت: دولت هنوز به صورت شفاف به ما اعلام نکرده است که بعد از حذف ارز ترجیحی، چه برنامه‌هایی برای حمایت از مردم دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که ارز 4200 تومانی حذف شود، دولت باید بگوید که می‌خواهد به چه نحوی پولی را که از این طریق به دست می‌آورد، هزینه کند.

وی ادامه داد: معمولا دولتمردان می‌گویند که با حذف ارز 4200 تومانی باز هم یکسری برنامه‌های حمایتی را در دستور کار دارند، اما هنوز سازوکار آن را به صورت شفاف به مجلس اعلام نکردند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: هنوز شیوه بازپرداخت ارز 4200 و نحوه حمایت از طبقات پایین جامعه برای ما مشخص نیست. دولت باید به ما بگوید که آیا می‌خواهد مجددا این منابع را به همه دهک‌های یارانه بگیر دهد و یا آنکه برخی از دهک‌ها حذف می‌شوند.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: همه ما موافق ساماندهی ارز 4200 تومانی هستیم اما باید نحوه انجام این کار و راهکار جایگزین آن برای ما شفاف باشد. همچنین لازم است دولت، قبل از حذف ارز ترجیحی، زیرساخت‌های این کار را فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما و در صورت حذف ارز ترجیحی دولت باید به چه نحوی از مردم حمایت معیشتی کند، گفت: دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا کند.

منبع : همشهری آنلاین

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00